فلات پوتورانا، سرزمینی یخ‌زده و شگفت‌انگیز در شمال سیبری، با کوه‌های سر به فلک کشیده، آبشارهای خروشان و دشت‌های برفی، منظره‌ای بی‌بدیل را به نمایش می‌گذارد.

پوتورانا؛ جاذبه‌ای یخی در قلب سیبری

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است این منطقه که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده، گویی از دل قصه‌های پریان بیرون آمده و هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

سفر به پوتورانا، سفری به اعماق طبیعت بکر و دست‌نخورده است. در این سرزمین پهناور، سکوت و آرامشی بی‌نظیر حکمفرماست و تنها صدای باد و پرندگان، سکوت را می‌شکند. کوه‌های پوتورانا که از جنس بازالت، مگنتیت و دیگر سنگ‌های معدنی هستند، در طول میلیون‌ها سال توسط یخ و باد شکل گرفته‌اند و قله‌های تیز و صخره‌های مرتفع آن‌ها، منظره‌ای دراماتیک را خلق کرده‌اند.

در دشت‌های پوتورانا، گله‌های گوزن شمالی و گوسفند وحشی به چرا مشغولند و رودخانه‌های خروشان از میان صخره‌ها عبور می‌کنند. در فصل بهار، یخ‌ها آب می‌شوند و دشت‌ها با گل‌های وحشی رنگارنگ پوشیده می‌شوند. در فصل زمستان اما، پوتورانا به طور کامل در زیر برف مدفون می‌شود و تنها قله‌های کوه‌ها از میان برف بیرون می‌مانند.

آب و هوای پوتورانا بسیار سرد و طاقت‌فرساست. در بیشتر روزهای سال، دمای هوا در این منطقه زیر صفر است و زمستان‌ها بسیار طولانی و طاقت‌فرسا هستند. با این وجود، در برخی مناطق مانند نزدیکی رودخانه لاما، آب و هوا معتدل‌تر است و در فصل‌های بهار و تابستان، می‌توان شاهد زیبایی‌های منحصر به فرد این منطقه بود.

منطقه حفاظت‌شده پوتورانا در سال ۱۹۸۸ میلادی به منظور حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر به فرد این منطقه تاسیس شد. در این منطقه، می‌توان شاهد تنوع زیستی شگفت‌انگیزی بود و از نزدیک با حیواناتی مانند خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه و انواع پرندگان وحشی دیدن کرد.

سفر به پوتورانا تجربه‌ای منحصر به فرد و فراموش‌نشدنی است. اگر به دنبال سفری به دور از هیاهو و شلوغی دنیای مدرن هستید، پوتورانا بهترین گزینه برای شما است. در این سرزمین یخی، می‌توانید به آرامش واقعی دست پیدا کنید و عظمت و زیبایی طبیعت را به معنای واقعی کلمه درک کنید.

نکاتی برای سفر به پوتورانا:

  • بهترین زمان سفر به پوتورانا فصل‌های بهار و تابستان است. در این فصل‌ها، آب و هوا ملایم‌تر است و روزها بلندتر هستند.
  • برای سفر به پوتورانا نیاز به مجوز دارید. می‌توانید از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر برای دریافت مجوز اقدام کنید.
  • لباس گرم و مناسب همراه داشته باشید. آب و هوای پوتورانا بسیار سرد است و حتی در فصل‌های بهار و تابستان نیز ممکن است هوا به زیر صفر برسد.
  • از یک راهنمای باتجربه استفاده کنید. پوتورانا منطقه‌ای وسیع و بکر است و گشت و گذار در آن بدون راهنما می‌تواند خطرناک باشد.
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید