معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید: تا زمانی که ناتو روسیه را یک تهدید مستقیم بداند، بحث درباره توافق‌های امنیتی احتمالی با غرب فایده‌ای ندارد.

قصد درگیری با ناتو نداریم / در این شرایط نمی‌توانیم با غرب درباره توافق امنیتی صحبت کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با اسپوتنیک در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادات قبلی روسیه برای تضمین‌های امنیتی به ناتو همچنان معتبر است، گفت: زمانی که اسناد دکترین ناتو روسیه را به عنوان «مهم‌ترین و مستقیم‌ترین تهدید» معرفی می‌کند، صحبت در مورد روش‌های خاص توافقات فرضی با غرب منطقی نیست.

او همچنین وضعیت در روابط روسیه و ناتو را «به طور قابل پیش بینی و عمدی» بدتر شده ارزیابی کرد و گفت: کانال‌های ارتباطی به سطح بسیار پایینی کاهش یافته است. وضعیت به طور قابل پیش بینی و عمدی رو به وخامت است. ناتو یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است. واشنگتن و ماهواره هایش هر کاری انجام داده‌اند تا تعامل و کانال‌های ارتباطی ما را به سطح صفر بحرانی کاهش دهند.

این دیپلمات یادآور شد که ناتو در آوریل ۲۰۱۴ همکاری غیرنظامی و نظامی با روسیه را متوقف کرد. پس از آن، دیپلمات‌های روسیه سه بار به بهانه‌های دور از ذهن از مأموریت دائمی خود در ائتلاف اخراج شدند.

گروشکو گفت، کارکنان مأموریت رابط نظامی ناتو در مسکو خارج شدند و فعالیت‌های دفتر اطلاعات ناتو در پایتخت روسیه پایان یافت.

وی تصریح کرد: روسیه قصدی برای درگیری نظامی با ناتو یا کشورهای عضو این ائتلاف ندارد.

گروشکو گفت: اینکه این بلوک نظامی برای درگیری آشکار با روسیه آماده است یا خیر، باید از خود اعضای ناتو بپرسیم. در هر صورت، ما چنین قصدی در مورد کشورهای عضو ائتلاف نداریم.

او ارزیابی کرد که درگیری در اوکراین ممکن است در نتیجه اقدامات ماجراجویانه حتی یک کشور ناتو فراتر از مرزهای جغرافیایی این کشور باشد.

به گفته گروشکو، اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین نشان دهنده آمادگی برای دنبال کردن «مسیر تشدید تنش» است.

گروشکو گفت: در نتیجه اقدامات ماجراجویانه حتی یک یا دو کشور عضو ناتو، بحران اوکراین می تواند از مرزهای جغرافیایی خود فراتر رفته و به مقیاسی کاملاً متفاوت برسد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید