معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ایالات متحده ارزیابی می‌کند که اسرائیل حمله هوایی دوشنبه در دمشق را انجام داد.

پنتاگون: حمله به دمشق کار اسرائیل بوده است
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، معاون سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده سه‌شنبه با تاکید بر نقش نداشتن کشورش در حمله به ساختمان کنسولی سفرات ایران در دمشق، گفت که ارزیابی واشنگتن این است که حمله هوایی دوشنبه کار اسرائیل بوده است.

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا سابرینا سینگ سه‌شنبه گفت که ایالات متحده ارزیابی می‌کند که اسرائیل حمله هوایی دوشنبه در دمشق را انجام داد.

او گفت «ارزیابی ما این است و همچنین ارزیابی می‌کنیم که تعداد انگشت‌شماری از رهبران ارشد سپاه در آنجا حضور داشتند. نمی‌توانم هویت‌ها را تایید کنم، اما این در حال حاضر ارزیابی اولیه ما است».

در پی افزایش فشارها و محکومیت‌های بین‌المللی علیه حملۀ تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، سخنگوی کابینه این رژیم در موضعی که پذیرش تلویحی مسئولیت حمله تلقی می‌شود، گفت «اصلا این ساختمان، دیپلماتیک نبوده است!»

وی همچنین مدعی شد که «این ساختمان، نه سفارت بوده، نه بخش کنسولی، بلکه ساختمان نظامی متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است».

مقام آمریکایی در ادامه اظهارات مطرح شده از سوی مقام‌های این کشور درباره عدم مشارکت و اطلاع واشنگتن، گفت: «اسرائیلی‌ها پنتاگون را درباره حمله یا هدف مورد نظرشان در دمشق مطلع نکرده بودند».

سینگ با بیان این که نمی‌تواند تایید کند چه نوع ساختمانی در این حمله مورد اصابت قرار گرفت، افزود «اما آمریکا از حمله به تاسیسات دیپلماتیک حمایت نمی‌کند».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید