نخست‌وزیر لهستان گفت: اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره کشته شدن هفت تن از امدادگران باعث تنش در روابط با ورشو شده است.

انتقاد لهستان از کشته شدن هفت نیروی امداد بشردوستانه در غزه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «دونالد تاسک» نخست‌وزیر لهستان در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «آقای نخست‌وزیر نتانیاهو، آقای سفیر یاکوف لیونی، اکثر لهستانی‌ها پس از حمله هفتم اکتبر با اسرائیل همبستگی کامل نشان دادند، امروز شما این همبستگی را در یک آزمون واقعا سخت قرار می‌دهید.»

منابع رسانه‌ای پیشتر از کشته شدن هفت تن از کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در نوار غزه در حمله رژیم صهیونیستی خبر دادند. این سازمان امدادرسانی که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، اعلام کرد پس از کشته شدن هفت تن از کارمندانش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه، فعالیت‌هایش در منطقه به حالت تعلیق درآمدند. کشته‌شدگان از ملیت‌های مختلف از جمله آمریکا، انگلیس و کانادا بودند.

براساس گزارش صدی البلد، وی در ادامه افزود حمله تأسف‌بار به نیروهای داوطلب و واکنش نتانیاهو، خشم قابل درکی را برانگیخته است.

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره کشته شدن هفت نیروی امداد بشردوستانه در غزه که در تلاش برای رساندن کمک به جمعیت گرسنه غزه کشته شدند، گفت: این در زمان جنگ اتفاق می‌افتد!

او در یک بیانیه ویدئویی گفت: این در زمان جنگ اتفاق می‌افتد. ما به طور کامل در حال بررسی آن هستیم، با دولت‌ها در تماس هستیم و هر کاری را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود.

نتانیاهو با اعتراف به هدف‌گیری مردم بی‌گناه در نوار غزه مدعی شد که این اتفاق «غیرعمد بوده و اسرائیل اجازه نخواهد داد این اتفاق در آینده رخ دهد.»

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان هم پیشتر اعلام کرده بود در پی حمله‌ای که منجر به کشته شدن هفت کارمند سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی، از جمله یک مرد لهستانی در نوار غزه شد، از تل‌آویو خواسته توضیح دهد.

وی در پلتفرم «ایکس» نوشت: من شخصا از «یاکوف لیونی» سفیر اسرائیل خواستم توضیح فوری ارائه دهد. او به من اطمینان داد که لهستان به زودی نتایج تحقیقات درباره این فاجعه را دریافت خواهد کرد.

وزیر خارجه لهستان در ادامه اعلام کرد: ورشو قصد دارد تحقیقات مستقل خود را انجام دهد.

سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی توضیح داد که هفت کشته از استرالیا، لهستان و بریتانیا بوده و برخی از آنها دارای تابعیت دوگانه از آمریکا، کانادا و فلسطین بودند. آشپزخانه مرکزی جهانی از اکتبر ۲۰۲۳ در غزه فعالیت داشته و مواد غذایی را از طریق زمینی وارد این منطقه می‌کند و همچنین در عملیات‌های هلی‌برن مشارکت دارد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید