مدیر بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از پابند استفاده می‌کنند.

۱۰هزار زندانی با استفاده از پابندالکترونیک آزاد می‌شوند

به گزارش سلام ن‌و به نقل از فارس، مدیر بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از پابند استفاده می‌کنند. تاکنون ۴۰ هزار پابند تولید کرده ایم که حدود ۱۰ هزار پابند در حال بهره‌برداری و ۳۰ هزار پابند در اختیار سازمان زندان‌ها است.

 رحیم مطهرنژاد، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت: بنیاد تعاون زندانیان در یک دوره‌ای به سر می‌برد که حالت گذار از فعالیت‌های روتین و متعارف به فعالیت‌های جدید صنعتی است. تولید دوچرخه و موتورسیکلت دو اتفاق مهم و مبارک در سال ۱۴۰۲ در حوزه اشتغال زندانیان بود. 

وی ادامه داد: این دو حرکت مهم، یکی در بهمن ماه و دیگری در اوایل اسفند ماه رقم خورد. تولید موتور سیکلت با کیفیت بسیار خوب در زندان مرکزی قم و تولید انواع دوچرخه در زندان قزلحصار در استان البرز هم مورد دیگر بود. بنیاد تعاون زندانیان مصمم است فعالیت‌های صنعتی خود در حوزه‌های مختلف را افزایش دهد

مطهرنژاد گفت: در سال ۱۴۰۲ با توجه به عفو و تخفیف گسترده زندانیان در بهمن ماه که تا اردیبهشت امسال ادامه داشت، مواجه شدیم و در پی این اتفاق حدود ۲۰ هزار شغل از دست دادیم. مددجویان که با این عفوهای گسترده آزاد شدند، تعداد مشاغل ما تا حدود ۲۰ هزار مورد کاهش پیدا کرد و فرصتی شد تا به سمت و سوی فعالیت‌های ماندگار بیشتر و بهتری شبیه راه اندازی کارخانجات تولیدی برویم. بنیاد مصمم است فعالیت‌های صنعتی خود در حوزه‌های مختلف را افزایش دهد، این جزو سیاست‌های جدید بنیاد است. قطعا ما به سمت و سوی کارهایی می‌رویم که سطح اشتغال زندانیان بیشتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد زندانی از پابند استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از پابند استفاده می‌کنند. ایجاد زیرساخت‌ها و تولید و توسعه پابندها جزو مسئولیت‌های ما بود که بنیاد تعاون زندانیان در سال ۹۷ به این موضوع ورود کرد تا آبان ۹۹ حدود ۴۷۰۰ دستگاه پابند تولید و تحویل سازمان زندان‌ها دادیم و در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعداد پابندها به ۴۰ هزار مورد رسید که از این تعداد حدود ۱۰ هزار مورد در حال بهره برداری است. 

 مطهرنژاد تصریح کرد: ۳۰ هزار پابند در اختیار سازمان زندانهاست که منتظر صدور احکام قضایی است، قضات و دستگاه قضایی باید کمک کنند تا این ظرفیت ایجاد شده به بهره برداری برسد و تعداد زیادتری از زندانیان را با پابند بیرون از زندان بیرون بیاوریم.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید