دبیر شورای امنیت روسیه گفت: آمریکا و ناتو قصد دارند اوکراین را به عنوان سرزمینی ضدروسیه تحت کنترل خود نگه دارند.

مسکو: غیرنظامی کردن اوکراین در دستور کار قرار دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در واقع یکی از طرفین درگیری اوکراین است»، گفت: آمریکا و ناتو قصد دارند اوکراین را به عنوان سرزمینی ضدروسیه به طور کامل تحت کنترل خود نگه دارند.

«نیکولای پاتروشف» در مصاحبه‌ای اظهار داشت: از آنجایکه ایالات متحده و ناتو قصد دارند اوکراین یا حداقل بخشی از آن را به عنوان سرزمینی ضد روسیه به طور کامل تحت کنترل خود نگه دارند که متمرکز بر تامین منافع بلوک آتلانتیک شمالی باشد، هدف مسکو از غیرنظامی کردن کی‌یف همچنان در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: این ناتو است که «تصمیمات گروهی در مورد تحویل سلاح‌های جدید با قابلیت‌های فنی و بردی بلندتر» می‌گیرد و مزدوران و خرابکاران را برای عملیات ضد روسی آموزش می‌دهد.

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد که «در چنین شرایطی، اهداف غیرنظامی کردن اوکراین در دستور کار قرار دارد.»

این مقام روس ادامه داد: ناتو از سال ۱۹۹۵ رزمایش‌هایی را در خاک اوکراین برگزار کرده و کی‌یف از سال ۲۰۰۴ به این ائتلاف نظامی دسترسی آزاد به خاک خود را داده است.

وی با یادآوری وقایع سال ۲۰۱۴ در اوکراین، از حوادث این کشور به عنوان کودتا یاد کرد و افزود: تشدید نظامی‌سازی اوکراین پس از کودتای دولتی در فوریه ۲۰۱۴ (بهمن ۱۳۹۲) آغاز شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید