تولیت آستان قدس رضوی گفت: نقش معلمان و اعتبار و ارزشی که این قشر دارند بسیار والاست؛ لذا در کنار توجه به مسائل معیشتی معلمان که بسیار مهم است؛ باید تلاشی مستمر و هدفمند برای اعتلای شأن و منزلت اجتماعی معلمان نیز صورت پذیرد، باید ارتقای جایگاه و منزلت معلمان در جامعه جزو دغدغه‌های اصلی مسئولان این وزارتخانه باشد.

لزوم تلاش آموزش و پرورش برای ارتقای منزلت اجتماعی معلمان

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار وزیر آموزش و پرورش نسبت به اعتلای منزلت اجتماعی معلمان تأکید و آن را موجب تقویت امور تربیتی و آموزشی مدارس دانست.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی عصر امروز در دیدار وزیر و جمعی از معاونین وزارت آموزش و پرورش که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ با بیان اینکه امور تربیتی نسل جدید در مدارس باید در تراز نظام جمهوری اسلامی صورت پذیرد، به تجلی‌بخشی فرهنگ غنی اسلامی و ارزش‌های انقلابی در مدارس تأکید و اظهار کرد: فلسفه وجودی پیامبران، امامان و اولیاء الله تربیت جامعه بوده و این مهم امروز از رسالت‎های وزارت آموزش و پرورش است.

تولیت آستان قدس رضوی نظام آموزش و پرورش را معمار آینده کشور خواند و ابراز کرد: وزارتخانه بسیار مهم آموزش و پرورش، نقشی اساسی و بی‌بدیل در تربیت نیروی انسانی، رشد و تعالی کشور ایفا می‎کند؛ آینده سازان کشور در اختیار این وزارتخانه هستند، از این رو وظیفه‌ای بسیار سنگین و بزرگ بر دوش این نهاد است.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر، عنوان کرد: در خصوص آموزش و پرورش بهترین رهنمودها را رهبر معظم انقلاب به عنوان یک کارشناس صاحب نظر در طول سال‌های اخیر بیان فرموده‌اند؛ که متأسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

 مروی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پذیرش برنامه‎های آموزش و پرورش از سوی معلمان به عنوان بازوان اجرایی این وزارتخانه اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی رضوان‌الله‌علیه فرمایشی دارند که می‌فرمایند «معلّمی شغل انبیا است»؛ یک جنبه این تعبیر اهمیت شغل معلمی و وجهه‌ی دیگر آن، این است که معلم باید تلاش کند در تراز انبیا نیز باشد.

وی نقش معلمان را در بالندگی نسل آینده کشور بسزا و اساسی خواند و با اشاره به کرامت و منزلت معلم در فرهنگ اسلامی و کلام اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش باید برای ارتقای منزلت اجتماعی معلمان تلاش کند؛ از منظر اسلام و روایات ائمه اطهار(ع)، مقام معلم بسیار والا و ارزشمند است؛ زیرا او روح و جان انسان‌ها را به سوی تعالی پرورش می‎دهد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: نقش معلمان و اعتبار و ارزشی که این قشر دارند بسیار والاست؛ لذا در کنار توجه به مسائل معیشتی معلمان که بسیار مهم است؛ باید تلاشی مستمر و هدفمند برای اعتلای شأن و منزلت اجتماعی معلمان نیز صورت پذیرد، باید ارتقای جایگاه و منزلت معلمان در جامعه جزو دغدغه‌های اصلی مسئولان این وزارتخانه باشد.

مروی در پایان ضمن اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری فرهنگی با وزارت آموزش و پرورش و میزبانی از مراسم‌های ویژه دانش آموزان در حرم مطهر، گفت: یک بعد حرم مطهر دعا، عبادت و زیارت است، جنبه‌های دیگر این حرم مطهر باید مورد توجه قرار گرفته و پیوند نسل جوان با این بارگاه قدسی هرچه بیشتر تقویت شود.

در ابتدای این دیدار رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود، به برگزاری مراسم چهارشنبه‌های امام رضایی در مدارس کشور اشاره کرد و گفت: در راستای تقویت توسل و تمسک آینده سازان کشور به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عنوان وسایط فیض الهی که از امتیازات خاص فرهنگ تشیع بوده و ریشه در آیات نورانی وحی دارد؛ برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی را که در آن صلوات خاصه امام رضا(ع) به‌صورت دسته جمعی توسط دانش‌آموزان قرائت و در کنارش گوشه‌هایی از سبک زندگی و سیره این امام همام بیان می‎شود؛ در مدارس کشور راه‎اندازی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید