امیرعبداللهیان با تاکید بر نقش مهم مقاومت در فلسطین، دیدار رسمی اخیر آقایان شیخ اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین از تهران را حائز اهمیت ارزیابی کرد.

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و مصر

وزیران خارجه ایران و مصر طی تماس تلفنی در خصوص استمرار تماس‌ها و دیدارها به منظور توسعه روابط بین قاهره و تهران رایزنی کردند.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر عصر امروز یکشنبه در یک تماس تلفنی، در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و فلسطین گفتگو کردند.

در این گفت‌وگو، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر تحرکات مثبت ماه‌های اخیر در مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و براساس نتایج دیدار مهم اخیر دو وزیر در ژنو، در خصوص راه‌های توسعه روابط مبتنی بر اراده رهبران سیاسی دو کشور رایزنی نمودند.

در این چارچوب و پیرو دیدار مهم روسای جمهور ایران و مصر در ریاض، طرفین بر استمرار تماس‌ها و دیدارها در راستای توسعه و ارتقاء روابط تهران و قاهره توافق نمودند.

سامح شکری و امیرعبداللهیان همچنین ضمن بررسی آخرین وضعیت تحولات مرتبط با تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ابراز نگرانی شدید از استمرار کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی و وضعیت وخیم انسانی در باریکه غزه، بر ادامه تلاش‌ها و تحرکات سیاسی و دیپلماتیک برای توقف فوری حملات جنون آمیز رژیم اسرائیل به غزه بویژه اجرای قطعنامه اخیر شورای امنیت و لزوم ارسال گسترده کمک‌های انساندوستانه بین‌المللی برای ساکنان کل مناطق غزه تاکید کردند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مصر ضمن مخالفت با هرگونه طراحی صهیونیست‌ها برای کوچ اجباری مردم فلسطین از نوار غزه، ضرورت اقدامات موثر نهادهای بین‌المللی برای جلوگیری از تهاجم رژیم اشغالگر قدس به رفح در جنوب غزه را مورد توجه قرار دادند.

 امیرعبداللهیان با تاکید بر نقش مهم مقاومت در فلسطین، دیدار رسمی اخیر آقایان شیخ اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین از تهران را حائز اهمیت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید