در موارد متعددی با وجود پیش بینی مواج بودن و تلاطم دریا، دریانوردان با قایق‌های صیادی و حتی به تنهایی راهی دریا می‌شوند که چنین اقدامی بدون تردید جان آنان را به خطر انداخته و موجب نگرانی و اضطراب خانواده‌ها می‌شود.

ماجرای صیادی که سه رو در آب‌های خلیج فارس سرگردان بود ختم به خیر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: صیاد دیری پس از سه روز سرگردانی در آب‌های خلیج فارس با کمک شناور «ناجی ۱۸» نجات پیدا کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمد شکیبی نسب اظهار کرد: روز گذشته پیرو تماس تلفنی بستگان سرنشین قایقی محلی با مرکز فرعی جستوجو و نجات دریایی دیر مبنی بر عدم بازگشت صیاد در موعد مقرر، پس از هماهنگی‌های لازم شناور ناجی ۱۸ به منطقه مدنظر اعزام شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با همراهی قایق نیروی دریایی سپاه ادامه یافت، عنوان کرد: با ادامه جستجو توسط شناور ناجی ۱۸، این قایق و سرنشین آن پس از گذشته سه روز در محدوده راس المطاف و ۳۰ مایلی بندر دیر پیدا شد.
وی اظهار کرد: سرنشین قایق صیادی پس از سه روز سرگردانی روی دریا به دلیل گیر کردن تور صیادی در پروانه قایق توسط شناور ناجی ۱۸ به اسکله بندر دیر انتقال داده شد. (این صیاد به دلیل تمام شدن آب و غذا توانش به شدت تحلیل رفته بود)
شکیبی نسب افزود: در موارد متعددی با وجود پیش بینی مواج بودن و تلاطم دریا، دریانوردان با قایق‌های صیادی و حتی به تنهایی راهی دریا می‌شوند که چنین اقدامی بدون تردید جان آنان را به خطر انداخته و موجب نگرانی و اضطراب خانواده‌ها می‌شود.

وی با توصیه به دریانوردان برای اجتناب از دریاروی در شرایط نامطلوب، عنوان کرد: دریانوردان در صورت مواجهه با اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید