مهاجرت یعنی زندگی خود را بردارید در یک کشور دیگر همه چیز را از اول شروع کنید. اما اگر یک حرفه، یک تخصص و یک مهارت خاص داشته باشید، شاید لازم نباشد همه چیز را از صفر شروع کنید. حتی شاید بتوانید قبل از مهاجرت شغل خود را تعیین کنید و با کارفرما وارد مذاکره شوید.

باریستایی یعنی تضمین آینده شغلی پس از مهاجرت

 باریستایی از آن دسته از شغل‌هاست که نیاز به آن در سراسر جهان احساس می‌شود. کافه‌های رنگارنگ در تمام شهرهای دنیای از شرقی‌ترین نکته کره زمین تا غربی‌ترین کشورها در حال شروع به کار هستند. شاید فکر کنید استارباکس دنیای قهوه را در سیطره خود دارد اما وقتی از ایران خارج می‌شوید متوجه می‌شوید که شمار کافه‌ها و کافه رستوران‌های رنگارنگ در گوشه و کنار دنیا بسیار زیاد است. یک برند به تنهایی پاسخگوی نیاز میلیون‌ها مصرف‌کننده قهوه نیست. برای تضمین آینده شغلی خود از همین حالا و از ایران باریستایی را شروع کنید و با مدرک معتبر از کشور خارج شوید. اما چطور؟

 باریستایی در ایران

 باریستایی در ایران نیز به یک شغل محبوب تبدیل شده است و دیگر تنها عاشقان قهوه نیستند که این حرفه را یاد می‌گیرند؛ همه کسانی که می‌خواهند کافه رستوران خود را راه‌اندازی کنند نیز به یادگیری این مهارت نیاز دارند تا تسلط بیشتری روی کسب‌وکار خود داشته باشند.

صنعت غذا حتی در بدترین شرایط اقتصادی نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و یک باریستا همیشه شغل مناسبی در اختیار خواهد داشت. شمار کافه‌ها و رستوران‌های ایرانی که به اهمیت حضور یک باریستا پی برده‌اند رو به افزایش است. این روزها در هر کافه‌ای که وارد شوید یک مرد یا زن را مشاهده می‌کنید که پشت دستگاه اسپرسوساز ایستاده است و با کشیدن نازل و انتخاب یک فنجان، روز شما را می‌سازد.

باریستایی در ایران رواج زیادی پیدا کرده است و ایران یک کشور در حال توسعه است. حال تصور کنید این مهارت در کشورهای دیگر که شاید از مدت‌ها قبل وارد صنعت کافه داری شده‌اند چه جایگاهی دارد.

باریستایی یعنی تضمین آینده شغلی پس از مهاجرت

باریستایی یعنی تضمین آینده شغلی پس از مهاجرت

 مهارتی که هرگز از مد نمی افتد

 مردم هرگز دست از نوشیدن و غذا خوردن بر نمی‌دارند، فرقی نمی‌کند چقدر در گیر منازعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی یا شخصی باشند، فرقی نمی‌کند چقدر از وضعیت زندگی خود راضی یا ناراضی باشند آنها هرگز دست رد به یک نوشیدنی خوش‌طعم نمی‌زنند.

از طرف دیگر قهوه و نوشیدنی‌هایی که توسط یک باریستا سرو می‌شوند، بسیار محبوب شده‌اند. این روزها کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به سادگی یک فنجان قهوه سفارش دهد. سطح دانش عمومی در مورد قهوه افزایش پیدا کرده است و افراد بیشتری هنگام مراجعه به قهوه فروشی‌ها از واژه‌های تخصصی مانند عربیکا، رست لایت، 60% یا 70% یا فلت وایت (Flat White) و آفوگاتو (Affogato) استفاده می‌کنند.

 مصرف ‌کنندگان امروزی می‌دانند چه می‌خواهند و دقیقا همان چیز را سفارش می‌دهند. آن سوی بار باید یک فرد مطلع و متخصص وجود داشته باشد که زبان مشتری‌های امروزی را بفهمد. و این شخص یک باریستا است که می‌تواند مطلع‌ترین مشتری را نیز با یک خلاقیت به ذوق بیاورد.

باریستایی یعنی تضمین آینده شغلی پس از مهاجرت

پیدا کردن شغل قبل از مهاجرت

مهاجرت شروع یک فصل جدید است. با ورود به یک کشور جدید باید برای تغییرات بسیاری آماده باشید. اگر بتوانید قبل از خروج از کشور موقعیت شغلی خود را مشخص کنید، تا حد زیادی از دشواری‌های مهاجرت کم می‌کنید. 

به لطف پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به اینترنت دیگر محدود به مرزها نیستیم و هر کسی از هر گوشه از جهان می‌تواند با فرد دیگری از گوشه دیگر وارد مذاکره شود و تبادل اطلاعات کند.  در چنین دنیایی شما نباید منتظر مهاجرت و خروج از کشور باشید تا پیدا کردن شغل جدید را شروع کنید.

شما می‌توانید از همین حالا که در وطن خود هستید در پلتفرم‌های آنلاین کاریابی،  شغل مناسب و متناسب با مهارت خود را پیدا کنید.  در این صورت زمانی که از کشور خارج می‌شوید موقعیت شغلی شما آماده است. 

برخی از وب سایت‌هایی که موقعیت‌های شغلی مرتبط با باریستایی را منتشر می‌کنند به شرح زیر هستند:

  • https://needabarista.com/
  • https://www.coffeejobsboard.com
  • https://baristaseeker.com.au/

عبارت «Barista and Coffee Jobs» را سرچ کنید و در میان نتایج موقعیت‌های شغلی محبوب خود را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید دامنه جستجوهای خود را با در نظر گرفتن شهری که برای اقامت انتخاب کرده‌اید محدود کنید و پس از پیدا کردن کارفرمای مورد نظر با او وارد مذاکره شوید. 

 زمانی صحبت از مذاکره با یک کارفرمای خارجی به میان می‌آید فقط تعریف کردن از مهارت‌ها کافی نیست حتی سابقه کاری نیز به تنهایی نشان دهنده مهارت شما در باریستایی نیست.  شما باید بتوانید مهارت خود را به نمایش بگذارید برای این کار یا باید  حضوری با کارفرما مذاکره کنید که این یعنی پیدا کردن شغل را به بعد از مهاجرت واگذار کنید و یا راهی برای اثبات مهارت خود پیدا کنید.  

باریستایی یعنی تضمین آینده شغلی پس از مهاجرت

باریستایی یعنی تضمین آینده شغلی پس از مهاجرت

آموزش را شروع کنید و با مدرک مهارت خود را ثابت کنید

اگر به فکر مهاجرت هستید باید از همین امروز یادگیری و آموزش باریستا را شروع کنید.  شما می‌توانید برای یادگیری این مهارت به کافه‌ها و رستوران‌ها مراجعه کنید و به عنوان کارآموز باریستایی را بیاموزید؛ اما این کار زمان زیادی به طول می‌انجامد.

 از طرف دیگر باریستاهایی که در کافه‌ها و کافه رستوران‌ها مشغول هستند معمولاً زمان کافی برای  آموزش به شما را ندارند و کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به سادگی مهارت خود را با شما به اشتراک بگذارد.

در چنین شرایطی بهترین و مفیدترین راه برای یادگیری مهارت باریستایی شرکت در دوره‌های باریستایی است. اشتباه نکنید منظور ما شرکت در دوره‌های آنلاین خارج از کشور نیست منظور ما شرکت در دوره‌های آنلاین و حضوری در داخل ایران است.  شما می‌توانید در همین کشور خودتان در مراکز معتبر و مجهز مهارت باریستایی را بیاموزید. اما کدام مرکز به شما مدرک بین‌المللی می‌دهد؟

 کافه نیرو را بشناسید

اگر در امر مهاجرت و پیدا کردن شغل باریستایی در خارج از کشور جدی هستید، باید کافه نیرو را بشناسید. آکادمی کافه نیرو از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود در زمینه آموزش نیروهای علاقمند به باریستایی و بارتندری را در ایران آغاز کرد و در طول فعالیت خود این مهارت را به افراد بسیاری آموزش داده است.

شما در کافه نیرو می‌توانید با شرکت در دوره‌های باریستایی آخرین مهارت‌های باریستایی جهان را از اساتید دوره بیاموزید و در هنر قهوه به مهارت دست پیدا کنید.

اساتید مجرب این دوره تمامی مهارت‌های باریستایی را به شما یاد می‌دهند و از این گذشته  تکنیک‌هایی را با شما به اشتراک می‌گذارند که برای یادگیری آنها باید سال‌ها زمان صرف کنید.  با شرکت در دوره باریستا با کوله باری از تجربه مهاجرت می‌کنید.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آکادمی کافه نیرو این است که علاوه بر عملی و بین المللی بودن آموزش‌ها، در پایان دوره مدرک رسمی فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنید و پس از ترجمه،  با افتخار این مدرک بین‌المللی معتبر را به کارفرمای جدیدتان در کشور مقصد ارائه می‌کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید