در جنوب شرقی ایران، در استان سیستان و بلوچستان، گویی تکه‌ای از مریخ به زمین آمده است.

سفری به سرزمینی فرازمینی / کوه‌های مریخی چابهار

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است کوه‌های مریخی چابهار، با ظاهری عجیب و غریب و منحصربه‌فرد، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

این کوه‌ها، نه با قله‌های برفی، بلکه با شیارهای ریز و درهم‌تنیده خود، منظره‌ای بی‌نظیر را خلق کرده‌اند. گویی هنرمندی چیره دست، با ظرافت تمام، این کوه‌ها را به شکل مینیاتور نقاشی کرده است.

در میان این کوه‌ها، دریاچه‌ای صورتی به نام لیپار قرار دارد که زیبایی این منطقه را دوچندان می‌کند. ترکیب رنگ‌های صورتی، قهوه‌ای و خاکستری کوه‌ها و دریاچه، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را به وجود آورده است که هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند.

کوه‌های مریخی، ادامه‌ رشته کوه‌های زاگرس هستند که تا پاکستان امتداد دارند. ارتفاع این کوه‌ها از ۵ تا ۱۰۰ متر متغیر است و به دلیل عدم وجود پوشش گیاهی، در دسته‌ مناطق بدبوم یا بدلند قرار می‌گیرند.

قدمت این کوه‌ها به حدود ۵ میلیون سال پیش می‌رسد. فسیل‌های موجود در این کوه‌ها نشان می‌دهد که در گذشته، این منطقه زیر آب بوده است. همچنین، جزر و مد دریا نیز در شکل‌گیری این کوه‌ها نقش داشته است.

برای رسیدن به کوه‌های مریخی، باید به ۵۰ کیلومتری چابهار، در جاده چابهار - گواتر بروید. این جاده، یکی از جذاب‌ترین جاده‌های ایران است که در طول آن می‌توانید از تماشای کوه‌های مریخی، دریاچه لیپار و دریای عمان لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به کوه‌های مریخی، اوایل بهار، پاییز و زمستان است. در این زمان‌ها، هوا خنک‌تر است و می‌توانید از گشت و گذار در این منطقه لذت بیشتری ببرید.

نکاتی برای سفر به کوه‌های مریخی:

  • از کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
  • به دلیل وجود باد و گرد و خاک، ماسک به همراه داشته باشید.
  • به هیچ عنوان به تنهایی به این منطقه سفر نکنید.
  • از مسیرهای مشخص شده برای گشت و گذار استفاده کنید.
  • به حفظ و پاکیزگی این منطقه توجه کنید.

با سفر به کوه‌های مریخی چابهار، تجربه‌ای منحصر به فرد از طبیعت را خواهید داشت. گویی به سیاره‌ای دیگر سفر کرده‌اید و از دیدن مناظر شگفت‌انگیز آن لذت می‌برید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید