نجاح الشمری، وزیر دفاع سابق عراق در استکهلم به اتهام ادعای مطالبه منافع عمومی سوئد در زمان اقامت در بغداد دستگیر شد.

بازداشت وزیر دفاع سابق عراق در سوئد

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، نجاح الشمری ، وزیر دفاع سابق عراق به اتهام دریافت مزایای مالیات‌دهندگان در سوئد هنگامی که در عراق زندگی و کار می‌کرد، در استکهلم دستگیر شد.

الشمری روز دوشنبه پس از ورود به فرودگاه آرلاندا استکهلم توسط مقامات سوئدی بازداشت شد. ینس نیلسون، دادستان عمومی، به تلویزیون محلی TV۴ گفت: او تقریباً یک سال و نیم است که تحت تعقیب بوده است. در غیاب او حکم بازداشت وجود دارد.»

اتهامات الشمری، دریافت کمک هزینه مسکن و فرزند از سوئد است که گفته می‌شود او در زمان کار در عراق حقوق دریافت کرده است.

او پس از اینکه در سال ۲۰۰۹ به همراه همسرش به سوئد نقل مکان کرد، در سال ۲۰۱۵ تابعیت مضاعف گرفت، الشمری در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ وزیر دفاع عراق بود. او متهم است که پس از بازگشت به عراق سال‌ها با نام خانوادگی دیگری به مطالبه مزایای سوئدی ادامه داده است.

پس از انتصاب الشمری به عنوان وزیر دفاع در سال ۲۰۱۹، دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر وقت، گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه ژنرال سابق تابعیت سوئد را دریافت کرده است، تکذیب کرد. او در سال ۲۰۱۸ پس از دوران حرفه‌ای که شامل دوره‌ای به عنوان فرمانده نیروهای عملیات ویژه بغداد بود، از ارتش عراق بازنشسته شد.

سوئد به داشتن برخی از سخاوتمندانه‌ترین قوانین پناهندگی و مزایای اجتماعی در اروپا معروف است که آن را به مقصد اصلی مهاجران خاورمیانه تبدیل کرده است. اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد، دولت‌های قبلی سوئد را به دلیل «سیاست غیرمسئولانه مهاجرت و ادغام ناموفق» مقصر دانست. او خواستار سخت‌تر کردن دریافت کمک‌های رفاهی برای مهاجران خارج از اروپا شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید