وزیر امور خارجه ایتالیا در پی اظهارات جنجالی مکرر رئیس جمهور فرانسه در مورد احتمال اعزام سربازان ناتو به اوکراین هشدار داد چنین کاری خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت.

اعزام سربازان ناتو به اوکراین به معنی شروع جنگ جهانی سوم است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «آنتونیو تاجانی»، وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه‌ای که در یک گردهم‌آیی در شهر ورونا در شمال ایتالیا انجام داد، گفت: «فکر می‌کنم ائتلاف ناتو نباید وارد اوکراین شود. چنین اتفاقی یک اشتباه خواهد بود. لازم است ما به اوکراین در زمینه دفاع از خودش کمک کنیم اما ورود پیدا کردن به این کشور به منظور به راه انداختن جنگی علیه روسیه به معنی ایجاد ریسک جنگ جهانی سوم است.»

اظهارات این وزیر امور خارجه ایتالیا بعد از آن مطرح می‌شوند که «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه اوایل اسفند ماه اظهاراتی جنجالی درباره این احتمال که نظامیان غربی برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه به خاک این کشور فرستاده شوند را مطرح کرد؛ پیشنهادی که با مخالفت اکثر اعضای اصلی ناتو مواجه شد.

وزیر امور خارجه ایتالیا خاطرنشان کرد: «ارتش ما ماموریت خود را خوب انجام می‌دهد، از جمله محافظت از کشتی‌های ما در دریای سرخ یا خوب انجام دادن اقدامات در لبنان، آفریقا و عراق. آنها پرچمداران صلح و آزادی هستند.»

تاجانی به اظهار نظر درباره جنگ در نوار غزه پرداخته و گفت ایتالیا باید با آنچه او «کشورهای مسلمان میانه‌رو» همچون مصر خواند به منظور  انعقاد یک توافق صلح برای نوار غزه همکاری کند.

او بیان داشت: «مصر یکی از عوامل حیاتی در مسیر تلاش برای یافتن توافقی که بتواند صلح را در نوار غزه برقرار کند است. مصر، همچون قطر یک کشور با اهمیت اساسی برای ثبات این منطقه و دریای مدیترانه است.»

تقریبا دو هفته پیش بود که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد اعزام احتمالی نیروهای غربی به کی‌یف را مطرح کرد؛ پیشنهادی که با انتقادات فراوانی از سوی رهبران غربی مواجه شد. هم‌چنین چندین کشور عضو ناتو این اظهارات رئیس جمهور فرانسه را به باد انتقاد گرفتند و مخالفت خود را ابراز کردند.

رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه جدیدی با یک شبکه تلویزیونی کشورش بار دیگر مواضع جنگ‌طلبانه را تکرار کرده و ادعا کرد کشورهای اروپایی اگر خواستار صلح هستند باید برای جنگ آماده باشند.

ماکرون در این مصاحبه با اتهام‌زنی علیه «ولادیمیر پوتین» ادعا کرد این رئیس جمهور روسیه در صورت شکست دادن اوکراین متوقف نمی‌شود و تقصیر تسری پیدا کردن جنگ به اروپا به گردن مسکو خواهد بود.

امانوئل ماکرون همچنین موضع خود در مورد منتفی نبودن اعزام نیروهای غربی به اوکراین را تکرار کرده و به قدرت‌های غربی اخطار داد که نشانه‌ای از ضعف به روسیه نشان ندهند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید