۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 55503200

قیمت گل در بازار را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و فروشندگان نمی‌توانند گل و گیاه را برای مدت زیادی نگهداری کنند.

قیمت گل و سبزه برای شب عید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد رضایی مزینانی با بیان اینکه طی روزهای پایانی سال افزایش قیمتی در گل و گیاه نداریم و گل و سبزه برای شب عید فراوان است، اظهار کرد: قیمت گل در مشهد در حال حاضر حتی نسبت به ایام خاص مانند روز مادر و ... پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته افزایش قیمت گل و سبزه نداریم، افزود: قیمت عمده‌فروشی یک دسته گل رز ۲۰‌تایی هفته‌های قبل ۵۰۰ هزار تومان بود که در حال حاضر تا ۴۵۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه گل‌فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد تصریح کرد: قیمت‌گذاری هر شاخه گل در واحدهای خرده‌فروشی، شرایط خاص خود را دارد که براساس لحاظ شدن سود قانونی و ارزش افزوده و ... در مناطق مختلف شهر متفاوت است.

مزینانی خاطرنشان کرد: قیمت گل در بازار را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و فروشندگان نمی‌توانند گل و گیاه را برای مدت زیادی نگهداری کنند، لذا تمایل دارند هرچه سریعتر اقلام خود را بفروشند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد قیمت‌ها در روزهای پایانی سال افزایشی نداشته باشد، البته ما به ضرر گل‌فروشان راضی نیستیم و امیدواریم بازار خوبی هم برای خریداران و هم فروشندگان باشد.

رئیس اتحادیه گل‌فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان، ممکن است ساعات شلوغی گل‌فروشان و مراجعه خریداران تغییر کند اما با توجه به اینکه هوا خوب است، پیش‌بینی خوبی برای بازار گل و سبزه مشهد داریم.

مزینانی اضافه کرد: قیمت سبزه نیز بر اساس سایز گلدان و نوع آن متفاوت است. در ۳ سال اخیر در شمال کشور و مشهد سبزه نارنج بیشتر تولید می‌شود و در سال جاری نیز بدون افزایش قیمت، سبزه نارنج در گلدان‌های معمولی پلاستیکی ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد اما بسته به اینکه اندازه آن چقدر باشد و در چه ظرفی( سفال و ...) قرار گرفته باشد ممکن است قیمت‌ها متفاوت باشد.

وی تصریح کرد: سبزه نارنج دارای این مزیت است که به سرعت خراب نمی‌شود و شکل زیبایی به سفره‌های مردم می‌دهد و در چندین سال اخیر که تخم نارنج بیشتر کاشته می‌شود مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید