سعید خمسه زاده، نمونه‌ای از یک انسان جنگجو و تسلیم‌ناپذیر است؛ جنگ‌جویی که مصدومیت کشنده، کرونا، حق‌خوری در تیم ملی و هیچ سختی دیگری نتوانست او را از پیروزی و درخشش باز دارد.

سعید خمسه‌زاده؛ جنگجوی رکوردشکن ام ام ای

سلام نو - سرویس ورزشی: سعید خمسه زاده در ۱۶ فروردین ۱۳۶۳ متولد شد. او از کودکی با ورزش عجین بود و در ۵ سالگی به لطف پدرش وارد دنیای رزمی و تکواندو شد و کلاس سوم دبستان با کمربند قرمز به مقام قهرمانی نونهالان کشور دست یافت.

سعید خمسه زاده؛ جنگجویی در لباس فوتبالیست

علاقه به فوتبال سعید را به سمت این رشته ورزشی کشاند. با وجود سن کم، جثه قوی او باعث می‌شد که در کنار جوانان و بزرگسالان سایپا بازی کند، اما سعید در فوتبال یک مشکل مهم داشت: او عاشق حاشیه، درگیری و خطا کردن بود؛ انگار عشق به ورزش رزمی سعید را رها نمی‌کرد. سعید تا ۱۵ سالگی فوتبال را ادامه داد اما از ۱۳ سالگی به بدنسازی، بوکس و کشتی روی آورد، ورزش‌هایی که آینده او را می‌ساختند.

عشق به آرنولد و راکی و ورود دنیای پاورلیفتینگ

فیلم‌های آرنولد و راکی در دهه هفتاد الهام بخش بسیاری  از جمله سعید خمسه زاده بود، اما این مسابقات مردان آهنین بود که سعید را وارد دنیایی تازه کرد. در سال ۱۳۷۷ با پخش اولین دوره قویترین مردان ایران، او به پاورلیفتینگ و پرورش اندام علاقمند شد و تمرینات حرفه‌ای خود را برای قهرمانی آغاز کرد.

قهرمانی سعید در دنیای ورزش‌های قدرتی

سعید خمسه زاده در ۱۸ سالگی شروع به درخشش کرد و در یک سال، هم قهرمان پاورلیفتینگ و هم پرورش اندام جوانان کشور شد. او به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه مصدومیت شدید از ناحیه عضله دلتوئید، او را مجبور به کنار گذاشتن ورزش‌های قدرتی کرد.

ورود به دنیای نمایش و فیگور بدن

عشق به ورزش باعث شد تا سعید تسلیم نشود و به سمت رشته‌های نمایش و فیگور بدن، پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک برود. او در این رشته‌ها نیز افتخارات متعددی از جمله چندین قهرمانی طلا، نقره و برنز مسابقات کشوری و تهران را کسب کرد.

ناامیدی و تجربه تلخ انتخابی تیم ملی

اما درخشش سعید به دیوار بلند تبعیض خورد. تقریباً ۱۰ سال پیش، در مسابقه انتخابی تیم ملی، حق سعید توسط داوران ضایع و او از پوشیدن لباس تیم ملی ایران محروم شد. این اتفاق، او را به شدت ورزش زده و ناامید کرد. سعید مدتی فقط برای وقت گذرانی ورزش می‌کرد تا ایده‌ای جدید به ذهن جنگنده‌اش رسید.

شروع سخت‌ترین ورزش جهان: ام ام ای

سعید به دنبال راهی جدید بود، راهی که به نظر بیش از هر راهی با روحیه رقابت‌جوی او سازگار بود. سعید خمسه زاده درست در جایی که هر کسی با ورزش خداحافظی می‌کرد به دنبال سخت‌ترین ورزش دنیا، ام ام ای (هنرهای رزمی ترکیبی) رفت. برای حرفه‌ای شدن، سه سال در کمپ حرفه‌ای ام ام ای تایلند تمرین کرد و فصل جدیدی را در زندگی حرفه‌ای خود شروع کرد.

مبارزات نفس‌گیر و درخشش در ام ام ای

سعید برای شروع، سه مسابقه حرفه‌ای موی تای در تایلند انجام داد و هر سه مبارزه را با ناک اوت حریف به پایان رساند. پس از بازگشت به ایران، با بهترین مربیان تیم ملی و کادر حرفه‌ای بوکس و جوجیتسو تمرینات خود را ادامه داد.

تاسیس کمپ حرفه‌ای ام ام ای

سعید خمسه زاده به همراه بهترین و حرفه‌ای‌ترین هم‌تیمی‌های خود، از جمله امیر علی اکبری، کمپ حرفه‌ای ام ام ای خود را تاسیس کرد.

اینستاگرام سعید خمسیه زاده

سعید خمسه‌زاده؛ جنگجوی رکوردشکن ام ام ای
سعید خمسه زاده در کنار امیر علی اکبری

موفقیت‌های چشمگیر و قرارداد نجومی و نحسی کرونا

سعید در سال ۲۰۱۹ در پنج ماه، سه مسابقه سنگین ام ام ای با حریفان قدرتمند خارجی از گرجستان، آذربایجان و روسیه انجام داد و هر سه را در راند اول با ناک اوت شکست داد. به لطف این موفقیت سعید خمسه زاده با سازمان فایت نایت روسیه قراردادی نجومی امضا کرد، اما شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای روسیه، مانع از تحقق این قرار داد رویایی شد.

آسیب دیدگی شدید و عمل جراحی دشوار و بازگشت معجزه آسا

در آستانه درخشش دوباره یک بار دیگر سعید بد شانسی آورد. در سال ۱۴۰۰، در حین تمرین، زانوی خمسه‌زاده به شدت آسیب دید. تاندون‌ها و مینیسک و عضله ران پاره شده و کشکک زانو شکسته بود.

۱۲پزشک از ۱۵ دکتر معالج، به سعید خمسه زاده گفتند که نه تنها نمی‌تواند ورزش کند، بلکه دیگر نمی‌تواند معمولی راه برود. اما او ناامید نشد و با انگیزه‌ای قوی‌تر، ۱۲ ماه روزی ۶ ساعت فیزیوتراپی کرد و تمرینات خود را از زیر صفر و درد بسیار آغاز کرد.

بازگشت به قله نبرد: سلام به روسیه

سعید خمسه زاده، جنگجوی خستگی‌ناپذیر، پس از پنج سال دوری، دوباره به سطح اول جهان بازگشت و با بهترین سازمان‌های روسیه وارد همکاری شد. او با اراده‌ای پولادین، جنگ خود را در قفس ام ام ای ادامه داد و ثابت کرد که هیچ چیز نمی‌تواند او را از پا درآورد.

سعید در کنار مبارزات خود، در کلاس‌های آموزشی، قهرمانان جوان و با استعدادی را از صفر آموزش داده و به عرصه ام ام ای معرفی کرد و حالا در کنار قهرمانی‌های شخصی، از دیدن پیروزی شاگردانش نیز لذت می‌برد.

سعید خمسه زاده، نمونه‌ای از یک انسان جنگجو و تسلیم‌ناپذیر است. او با وجود مصدومیت‌های سنگین و ناملایمات زندگی، هرگز از هدف خود دست نکشید و با اراده‌ای قوی، به مسیر خود ادامه داد.

افتخارات و دستاوردهای سعید خمسه‌زاده

  • قهرمان نونهالان کشور در رشته تکواندو
  • قهرمان پاورلیفتینگ و پرورش اندام جوانان کشور
  • چندین مقام طلا، نقره و برنز مسابقات کشوری و تهران در رشته‌های مختلف
  • سه پیروزی با ناک اوت در مسابقات ام ام ای
  • سابقه حضور در کمپ حرفه‌ای ام ام ای تایلند
  • تاسیس کمپ حرفه‌ای ام ام ای در ایران
  • بازگشت به سطح اول جهان پس از پنج سال دوری
  • مربی قهرمان کشوری ام ام ای
کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید