احمدرضا رادان، فرمانده فراجا، تاکید کرد که مقابله با سرقت اولویت پلیس است چون دغدغه مردم است.

مقابله با سرقت اولویت پلیس است، چون تبدیل به دغدغه مردم شده

فرمانده فراجا گفت: موضوع مقابله با سرقت برای ما مهم است چرا که از دغدغه‌های مردم است بنابراین طرح‌های مختلفی در این خصوص اجرا شده که در زمان خود، خوب بوده است.

به گزارش ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز دوشنبه در مراسم آغاز اجرای طرح پابند الکترونیکی برای مجرمان با بیش از سه سابقه در مقر پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: چندین هزار سارق حرفه‌ای داریم که باید آنها را کنترل کنیم؛ اولین اتفاق خوب این بود که قرارگاه مبارزه با سرقت ایجاد شد.

وی افزود: از جمله تحولات این بود که در این خصوص گشت های آگاهی ایجاد شد و این گشت ها موجب شد که درگیری ها با سارقان زیاد شود و حتی برخی سارقان اقدام به خودزنی هم کردند.

سردار رادان اضافه کرد: افزایش ۱۹ درصدی سرقت به صفر رسیده است و از روزی که کار را تحویل گرفتیم این آمار ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: البته باز این کافی نبود و طرحی را به قوه قضاییه دادیم که کنترل سارقان را به صورت هوشمند اجرا کنیم که ریاست قوه با این موضوع موافقت کرد و شیوه نامه لازم توسط ما تهیه و قوه قضاییه با آن موافقت کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از این به بعد محکومانی که تا ۴ فقره سابقه دارند را پابند می زنیم که نرم افزار و سخت افزار سامانه آن توسط متخصصان داخلی تولید و بارها آزمایش شده است.

وی تاکید کرد: هدف گذاری ما در اجرای این طرح در غرب استان تهران (شهریار)، فرماندهی البرز و فرماندهی تهران بزرگ است و حداقل باید پنج هزار سارق را در مرحله اول پابند بزنیم که یک هزار نفر در ابتدای کار را پابند خواهیم زد.

سردار رادان با بیان اینکه پابندها باید سریعتر آماده شود و در این سه جغرافیا حتما به صورت دقت پایش انجام شود، گفت: وظیفه کلانتری ها، آگاهی ها و تیم های ضربت معلوم شده است؛ باور داریم با انجام این کار در جغرافیای این منطقه کاهش موثر سرقت را خواهیم داشت و کشفیات افزایش می یابد.

وی افزود: اجرای این طرح موجب می شود که مردم احساس امنیت بهتری داشته باشند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید