اسپیس‌ایکس، در حرکتی نوآورانه، از آزمایش موفق اینترنت ماهواره‌ای خود روی گوشی‌های هوشمند معمولی خبر داد.

گامی بزرگ در دنیای اینترنت / آزمایش موفقیت‌آمیز اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس روی گوشی‌های هوشمند

به گزارش سلام نو آنطور که دیجیاتو نوشته است اسپیس‌ایکس، شرکت اکتشافات فضایی ایلان ماسک، در تلاشی برای ارائه اینترنت پرسرعت به دورترین نقاط جهان، از آزمایش موفق سرویس اینترنت ماهواره‌ای Direct to Cell خود روی گوشی‌های هوشمند معمولی خبر داده است.

نامه‌ای به FCC، گواهی بر موفقیت

اسپیس‌ایکس در نامه‌ای به کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) اعلام کرده که این سرویس با استفاده از گوشی‌های مختلف از برندهای گوگل، سامسونگ و اپل آزمایش شده و عملکردی موفقیت‌آمیز داشته است. نکته قابل‌توجه این است که برای استفاده از این سرویس، نیازی به تغییر سخت‌افزاری در گوشی‌ها وجود ندارد.

استارلینک، در دسترس همگان

آزمایش‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که سرویس Direct to Cell در مناطق مختلف، از جمله مناطق شهری و روستایی، محیط‌های باز و بسته، و حتی زیر درختان، عملکردی قابل‌قبول ارائه می‌دهد. این سرویس از طیف PCS G Block اپراتور T-Mobile استفاده می‌کند و امکان ارسال و دریافت پیام متنی از طریق پیامک، ایکس و واتس‌اپ را فراهم می‌کند.

همکاری با T-Mobile برای ارائه خدمتی فراگیر

اسپیس‌ایکس برای ارائه این سرویس به کاربران، با اپراتور T-Mobile همکاری می‌کند. در فاز اول، این سرویس در ایالات‌متحده ارائه خواهد شد و سپس به‌تدریج در اختیار کاربران کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزیلند، سوئیس و ژاپن نیز قرار خواهد گرفت.

سرعتی قابل‌قبول برای کاربران

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، از دستیابی به سرعت دانلود 17 مگابیت بر ثانیه با استفاده از یک گوشی معمولی سامسونگ خبر داده است. این سرعت نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند از اینترنت ماهواره‌ای Direct to Cell برای انجام امور روزمره مانند وبگردی، تماشای ویدیو و دانلود فایل‌ها استفاده کنند.

آغاز عصری نو در دنیای اینترنت

آزمایش موفقیت‌آمیز اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس روی گوشی‌های هوشمند، گامی بزرگ در جهت ارائه اینترنت پرسرعت به همه افراد در سراسر جهان، فارغ از موقعیت مکانی آن‌ها، محسوب می‌شود. این فناوری نوین می‌تواند تحولات عظیمی در زمینه‌های مختلف، از جمله آموزش، بهداشت و درمان، و کسب‌وکار ایجاد کند.

نکته: در این بازنویسی، سعی شده است تا با حفظ مفهوم و لحن متن اصلی، از جملات و واژگان جدید و متنوعی استفاده شود. همچنین، اطلاعات تکمیلی و جزئیات بیشتری به متن اضافه شده است تا جذابیت و خوانایی آن افزایش یابد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید