با وجود ممانعت آمریکا برای دسترسی شرکت‌های چینی به تجهیزات آمریکایی، شاهد استفاده این تجهیزات در تراشه‌های پیشرفته چینی هستیم.

تناقض آشکار؛ استفاده هواوی و SMIC از فناوری آمریکایی در ساخت تراشه‌های پیشرفته

به گزارش سلام نو آنطور که دیجیاتو نوشته است درحالی‌که دولت آمریکا تلاش می‌کند تا دسترسی شرکت‌های چینی به تجهیزات و فناوری آمریکایی را محدود کند، گزارشی مبنی بر استفاده هواوی و SMIC (بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین) از این تجهیزات در ساخت تراشه‌های پیشرفته منتشر شده است.

بر اساس گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده، شرکت SMIC برای توسعه یک تراشه ۷ نانومتری پیشرفته برای هواوی در سال گذشته میلادی، از فناوری دو شرکت آمریکایی Applied Materials و Lam Research استفاده کرده است.

این تراشه پیشرفته در گوشی میت ۶۰ پرو هواوی مورد استفاده قرار گرفته است. نکته قابل توجه این است که SMIC تجهیزات مورد نیاز برای تولید این تراشه را پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا در اکتبر ۲۰۲۲ خریداری کرده بود.

استفاده از فناوری آمریکایی در ساخت تراشه هواوی، تناقض آشکاری را با سیاست‌های دولت آمریکا در مورد محدود کردن دسترسی شرکت‌های چینی به فناوری آمریکایی نشان می‌دهد.

در سال‌های گذشته، تحریم‌های متعددی علیه هواوی و سایر شرکت‌های چینی فعال در حوزه فناوری وضع شده است. هواوی در سال ۲۰۱۹ و SMIC در سال ۲۰۲۰ به لیست ممنوعیت تجارت دولت آمریکا اضافه شدند.

هنوز هیچ واکنشی از سوی هواوی، SMIC، دولت آمریکا، Applied Materials و Lam Research نسبت به این گزارش منتشر نشده است.

باید منتظر ماند و دید که این تناقض آشکار چگونه از سوی طرف‌های مورد اشاره توضیح داده خواهد شد و چه تاثیری بر آینده فعالیت شرکت‌های چینی در حوزه فناوری خواهد داشت.

با توجه به نکات ذکر شده، می‌توان گفت که گزارش بلومبرگ دارای میزان قابل قبولی از دقت و وثوق است. البته همیشه احتمال عدم دقت در هر گزارشی وجود دارد و برای اطمینان کامل نیاز به بررسی بیشتر و تأیید از سوی منابع معتبر دیگر است.

در حال حاضر هیچ یک از طرف‌های مورد اشاره در گزارش بلومبرگ به طور رسمی آن را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند. هواوی، SMIC، دولت آمریکا، Applied Materials و Lam Research تاکنون هیچ گونه واکنشی نسبت به این گزارش نشان نداده‌اند.

انتظار می‌رود که در روزهای آینده اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در مورد این گزارش منتشر شود.

تناقض آشکار؛ استفاده هواوی و SMIC از فناوری آمریکایی در ساخت تراشه‌های پیشرفته

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید