رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای رایزنی درباره دست‌یابی به توافق آتش‌بس در غزه پیش از ماه رمضان به اسرائیل می رود.

رئیس سیا راهی اسرائیل می شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب اعلام کرد ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) برای رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی راهی اسرائیل می شود.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر برنز به عنوان آخرین تلاش برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس در غزه پیش از ماه رمضان خواهد بود.

باراک راوید روزنامه‌نگار سرشناس صهیونیستی نیز مدعی شد که رئیس سیا گفتگوهایی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیرامورخارجه قطر در مورد توافق آتش‌بس در غزه انجام داده است.

شبکه المیادین نیز به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که برنز دیروز به صورت مخفیانه به قاهره آمده و پیش از سفر امروزش به دوحه، مذاکراتی را درخصوص توافق تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل انجام داده است

این درحالی است که «محمد نزال»از رهبران حماس ساعاتی پیش در واکنش به موضع آمریکایی ها در قبال توافق آتش بس گفت: دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی جانبداری می‌کند و موضع کاخ سفید مبهم و بسیار متناقض است.

حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اما ساعاتی پیش احتمال هرگونه آتش‌بس پیش از ماه مبارک رمضان را منتفی دانست.

بدران علت عدم توافق برای اجرای آتش‌بس را مواضع و مخالفت رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات قاهره دانست.

شبکه الجزیره امروز (پنج‌شنبه) از پایان بی‌نتیجه مذاکرات قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه خبر داد.

این شبکه خبری به نقل از منابع مطلع اعلام کرد: مذاکرات آتش‌بس در قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافت و اسرائیل درخواست حماس برای آتش‌بس دائمی، خروج از نوار غزه و بازگشت بی قید و شرط آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان را نپذیرفت.

منابع الجزیره گفتند: میانجیگران در قاهره تلاش کردند اختلافات میان حماس و اسرائیل را رفع کنند، اما تلاش‌های آنها بی‌نتیجه بود.

لینک کوتاه کپی لینک

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید