در حالی که بازارها منتظر انتشار گزارش‌های اقتصادی مهم آمریکا در ماه مارس هستند، بیت‌کوین و طلا در روزهای اخیر روندی صعودی داشته‌اند.

چرا بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ جهشی ۵۴ درصدی داشت؟ / بازارهای جهانی در آستانه ثبت رکوردهای جدید

به گزارش سلام نو آنطور که روزیاتو نوشته است بازارهای جهانی در آستانه انتشار گزارش‌های اقتصادی مهم آمریکا، در حال تجربه روندی صعودی هستند. در این میان، بیت‌کوین و طلا به عنوان دو دارایی محبوب، عملکردی چشمگیر داشته‌اند.

بیت‌کوین پس از عبور از کانال ۶۰ هزار دلاری، با تقاضای فزاینده‌ای از سوی سرمایه‌گذاران روبرو شده است. برخی از تحلیلگران، پیش‌بینی می‌کنند که این رمز ارز پیش از هاوینگ، رکورد قیمتی جدیدی را ثبت کند.

بیت‌کوین در حال فتح قله‌های جدید

پس از هاوینگ و تایید کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا، جذابیت بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران افزایش یافته است. عبور این رمز ارز از کانال ۶۰ هزار دلاری، قدرت آن را در جذب سرمایه بیشتر نشان می‌دهد. برخی از تحلیلگران معتقدند که بیت‌کوین پیش از هاوینگ رکوردشکنی خواهد کرد و سودهای بیشتری برای بازار کریپتو به ارمغان خواهد آورد.

بیت‌کوین در آستانه لمس رکورد جدید

در روز گذشته، قیمت بیت‌کوین به ۶۵ هزار و ۱۶۳ دلار رسید و سیگنالی از سودهای بیشتر به دارندگان آن داد. تحلیلگران معتقدند که موانع کمی بر سر راه صعود بیت‌کوین وجود دارد و قیمت آن در صورت تداوم تقاضای بالا، در هفته آینده رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد.

طلای جهانی نیز در حال صعود

علاوه بر بیت‌کوین، طلای جهانی نیز در روزهای اخیر با شتاب قیمتی مواجه شده است. در اولین روز معاملاتی هفته، طلا در بازه ۲۰۸۰ تا ۲۰۹۰ دلار در حال معامله بود.

آینده طلا چه خواهد شد؟

روند صعودی طلا تا حد زیادی به گزارش‌های اقتصادی آمریکا در هفته آینده و واکنش مقامات و دلار جهانی بستگی دارد. عبور طلا از قیمت ۲۱۴۶ دلار (رکورد قبلی) در صورت انتشار داده‌های مثبت اقتصادی محتمل است.

اما سناریوی دیگری نیز وجود دارد

اگر گزارش تورم و داده‌های بازار کار آمریکا ناامیدکننده باشد، مقامات ممکن است سیاست‌های ضد تورمی را تمدید کنند و نرخ بهره را در سطوح فعلی حفظ کنند. این موضوع می‌تواند به ضرر طلا باشد.

تا انتشار گزارش‌های اقتصادی آمریکا و واکنش سیاستگذاران این کشور، باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار طلا و بیت‌کوین خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید