سرگی برین، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، در پی بروز مشکلات نژادی در هوش مصنوعی تولید تصویر جمینای، به صراحت اذعان کرد که گوگل در این زمینه "خراب کرده است".

اعتراف گوگل به ضعیف بودن هوش مصنوعی در تولید تصویر

به گزارش سلام نو آنطور که دیجیاتو نوشته است برین در جمعی از علاقه‌مندان به هوش مصنوعی، ضمن اشاره به مشکلات جمینای، از بازگشت خود به گوگل خبر داد و دلیل آن را دوران هیجان‌انگیز هوش مصنوعی عنوان کرد.

به گزارش CNBC، برین در خصوص مشکلات جمینای گفت:

"گوگل قطعاً در تولید تصویر به مشکل خورده است. به نظر من دلیل اصلی این مشکل، بررسی و آزمایش ناقص این سرویس بوده است."

او در ادامه اذعان کرد:

"ما بی‌شک در تولید تصویر خراب کرده‌ایم. فکر می‌کنم دلیل عمده آن عدم انجام آزمایش‌های جامع بوده است. این اتفاق قطعاً به دلایل معقولانه باعث ناراحتی افراد زیادی شد."

گوگل پس از بروز این مشکلات، جمینای را از دسترس خارج کرد، اما به زودی آن را دوباره برای کاربران فعال خواهد کرد. پیش از این نیز گوگل به توضیح علت مشکلات نژادی در تصاویر جمینای پرداخته بود.

برین در پاسخ به سؤالات حضار، درباره تأثیر هوش مصنوعی بر موتورهای جستجو و چگونگی حفظ موقعیت پیشتاز گوگل در این بازار صحبت کرد.

او با وجود نقدهایی که به عرضه ناقص جمینای داشت، گفت که تصاویر این هوش مصنوعی در موضوعات تاریخی و نژادی، از بررسی‌های ناقص گوگل ناشی می‌شود.

برین در خصوص سوگیری سیاسی جمینای گفت:

"هنوز مشخص نیست چرا این هوش مصنوعی برای به تصویرکشیدن تصاویر تاریخی و نژادی کمی به جناح چپ سیاسی متمایل است، اما این امر هدف گوگل نبوده است."

او اضافه کرد که گوگل اخیراً دقت جمینای را تا ۸۰ درصد در برخی از تست‌های داخلی بهبود داده است.

برین تأکید کرد که چنین مسائلی تنها به جمینای گوگل محدود نمی‌شود و مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI یا Grok ایکس نیز گاهی به لحاظ سیاسی سوگیری دارند.

برین که در سال ۱۹۹۸ گوگل را با لری پیج تأسیس کرد، در سال ۲۰۱۹ از ریاست آلفابت کنار رفت. او همچنان عضو هیئت مدیره و سهامدار اصلی این شرکت است و حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سهام در آن دارد.

بازگشت برین به گوگل، با هدف کمک به ارتقای جایگاه این شرکت در بازار پر از رقیب و هیجان‌انگیز هوش مصنوعی صورت گرفته است.

او می‌گوید که گوگل درحال بهبود هوش مصنوعی خود است و سعی می‌کند که اشتباهات آن را به حداقل برساند.

این اعتراف صریح از سوی یکی از بنیان‌گذاران گوگل، نشان‌دهنده تعهد این شرکت به حل مشکلات هوش مصنوعی و ارائه خدمات بهتر به کاربران است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید