در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال بیت کوین و قیمت آن پرداختیم. شما نیز می‌توانید جهت خریداری انواع ارز دیجیتال و اطلاع از قیمت آن‌ها به سایت معتبر صرافی ایکس پی مراجعه کنید.

با بیت کوین چه چیزهایی می‌توان خرید؟

بدون شک در میان تمام رمز ارزها، بیت کوین به‌عنوان محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رمز ارز به‌شمار می‌رود. این رمز ارز در بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های بزرگ به رسمیت شناخته شده است. امروزه برخی از فروشگاه‌های آنلاین بزرگ در دنیا، خرید از طریق بیت کوین و یا برخی رمزارز دیگر را فعال کرده‌اند.

این روزها شاهد اخبارهایی مبتنی بر افزایش محبوبیت، ارزش رمزارزها هستیم. در این مقاله قصد داریم به این موضوع که با رمز ارز بیت کوین چه چیزهایی می‌توان از فروشگاه‌ها، وبسایت‌ها و سایر مجموعه‌ها خریداری کرد و همچنین بررسی قیمت بیت کوین، بپردازیم. اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید با ما همراه باشید.

ویژگی‌های بیت کوین چیست؟

افرادی که با این رمز ارز آشنا هستند، به خوبی می‌دانند که کارکردهای بیت کوین، درست همانند پولی است که امروزه آن را در همه جا خرج می‌کنیم. این روزها خرید و فروش بیت کوین در میان معامله‌گران بسیار رواج پیدا کرده است.

به دلیل همین موضوع است که امروزه بیت کوین به‌عنوان ابزاری جهت انتقال ارزش و همچنین واسطه‌ای برای مبادله به‌کار می‌رود. لازم به ذکر است که ماهیت اصلی بیت کوین با ارز فیات که همان پول رایج است، تفاوت دارد. جهت درک بهتر این موضوع در ادامه به ویژگی‌های اصلی بیت کوین خواهیم پرداخت.

محدودیت در عرضه:

محدودیت داشتن در میزان عرضه، از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های بیت کوین به‌شمار می‌رود. برنامه‌ نویسی این رمز ارز به گونه‌ای صورت گرفته است که در نهایت تنها ۲۱ میلیون واحد از آن قابل منتشر شدن است. به این معنی که پس از انتشار شدن این تعداد، دیگر این رمز ارز تولید نخواهد شد.

غیر متمرکز بودن:

از آنجا که فناوری تامین امنیت بیت کوین به هیچ‌یک از نهادهای متمرکز یعنی بانک مرکزی و... وابستگی ندارد، از این رو بیت کوین به‌عنوان یک رمز ارز غیر متمرکز شناخته می‌شود. به هرحال این رمز ارز یک شبکه عمومی است که هر فردی در مکانی می‌تواند با متصل شدن به اینترنت، به نسخه‌ای از آن دسترسی پیدا کند.

قابل حمل و جابه‌جایی آسان:

از آنجا که این رمز ارز بر روی یک شبکه بلاک چین قرار دارد، به همین دلیل کلید دسترسی داشتن شما به آن، یک عبارت رمز نگاری شده با عنوان کلید خصوصی است. شما برای حفظ این عبارت می‌توانید آن را در کیف پول نرم افزاری خود بر روی لپ تاپ یا موبایل خود ذخیره کنید.

از این رو در هر مکانی که باشید تنها با اتصال به اینترنت می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. در این صورت نیازی به احراز هویت، ارسال رمز ارز، حواله بین بانکی و... ندارید. بنابراین می‌توانید از مقدار کم یعنی چند دلار تا مقدار زیادی بیت کوین را با خود جابه‌جا و یا به دیگران انتقال دهید.

تراکنش‌های برگشت ناپذیر:

همان‌طور که گفتیم، بیت کوین از سوی هیچ سازمان، نهاد و یا فردی اداره نمی‌شود. بلکه این رمز ارز توسط مجموعه‌ای از شبکه‌های کامپیوتری در سراسر جهان اداره می‌شود. به همین دلیل، زمانی که یک تراکنش در شبکه بیت کوین ثبت شد، دیگر قابل بازگردانی و یا لغو کردن نیست. به عبارتی دیگر، زمانی که فردی بیت کوین را به یک آدرس اشتباه ارسال کند، امکان بازگزدانی آن وجود ندارد.

با بیت کوین چه چیزهایی می‌توان خرید؟

قیمت بیت کوین امروز

این رمز ارز که با نماد اختصاری BTC  نمایش داده می‌شود، با ارزش بازار به مقدار ۱.۰۲تریلیون دلار، توانسته رتبه یک را در بازار از آن خود کند. قیمت هر واحد بیت کوین امروز ۵۱,۹۹۶ دلار، با محاسبه نرخ رمز ارز تتر ۵۵,۷۷۵ تومان، یعنی قیمت بیت کوین امروز معادل ۲,۹۰۰,۱۱۵,۵۴۵ تومان در بازار دیجیتال معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

قیمت بیت کوین با توجه به عوامل مختلفی همچون میزان عرضه، تقاضا، موجودی آن در بازار و... نرخ ثابتی ندارد. از این رو بر اساس عوامل ذکر شده، قیمت بیت کوین توسط صرافی‌ها به‌صورت توافقی مشخص می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت قیمت این رمز ارز بر اساس فروشندگان و خریداران فعال در بازار ارز دیجیتال، تعیین می‌گردد.

قیمت بیت کوین را از کجا به دست آوریم؟

همان‌طور که بیان شد، تعیین قیمت بیت کوین بر اساس میزان عرضه و تقاضای آن در بازار و صرافی‌ها صورت می‌گیرد. یکی از صرافی‌های معتبر در این زمینه، صرافی ارز دیجیتال ایکس پی است. شما می‌توانید با استفاده از این صرافی اقدام به خرید و فروش بیت کوین و یا سایر رمز ارزها، نمایید.

همچنین در این صرافی می‌توان قیمت لحظه‌ای بیت کوین را مشاهده کرد. به‌صورت‌کلی از صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توان به‌عنوان یک پلتفرم آنلاین یاد کرد که به نوعی واسطه میان مشتریان و خریداران به‌شمار می‌رود.

باور غلط درمورد ارزهای دیجیتال

در اینجا می‌خواهیم شمارا با باورهای غلطی که درمورد ارز دیجیتال بیت کوین شکل گرفته، آشنا کنیم. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که این باورهای غلط از کجا نشأت می‌گیرند؟ این باورها مبتنی بر منبع علمی موثقی نیستند.

شاید بتوانیم این باورها را به ناآگاهی و یا تجربه شخصی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، تعمیم دهیم. در این‌جا قصد داریم مطالبی را درمورد باورهای غلطی که درباره بیت کوین شکل گرفته، ارائه دهیم. ما این باورها را در 8 دسته خلاصه کرده‌ایم.

۱)بیت کوین هک شده است.

۲) بیت کوین تنها برای افراد مجرم است.

۳)با بیت کوین، امکان پرداخت و یا خرید وجود ندارد.

۴)بین کوین یک شبکه ناشناس است.

۵) بیت کوین از لحاظ ارزش ذاتی برابر با صفر است.

۶)بیت کوین ارزی است که امکان ارتقا در آن وجود ندارد.

۷) بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که در آن کلاهبرداری می‌شود.

۸) متمرکز بودن بیت کوین، از دیگر باورهای غلط این ارز دیجیتال است.

با بیت کوین چه چیزهایی می‌توان خرید؟

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال بیت کوین و قیمت آن پرداختیم. شما نیز می‌توانید جهت خریداری انواع ارز دیجیتال و اطلاع از قیمت آن‌ها به سایت معتبر صرافی ایکس پی مراجعه کنید. این صرافی بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش ارز دیجیتال است و ویژگی‌های زیادی از جمله کیف پول اختصاصی، معاملات ۲۴ ساعته، بهترین قیمت در بازار، تسویه و احراز هویت سریع و... را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید