بی‌شک هیجان‌انگیزترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت سفر به شهرهای تاریخی اقامت در هتل‌های سنتی و اقامتگاه‌های بوم گردی آن می‌باشد.

لذت اقامت در خانه‌های سنتی کاشان

کاشان یکی از شهرستان‌های تاریخی و زیبای استان اصفهان بوده که به واسطه بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی قرار گرفته است. این شهر هر ساله میزبان مسافرانی است که به قصد ماندن در اقامتگاه‌های بوم گردی کاشان و بازدید از خانه‌های تاریخی طباطبایی‌ها و عامری‌ها، قدم زدن در میان درختان باغ فین، آب تنی در کنار آبشار نیاسر، تنفس هوای تازه در کوچه باغ‌های قمصر، خرید از حجره‌های قدیمی بازار کاشان و غرق شدن در تاریخ در شهر زیرزمینی نوش‌آباد به کاشان سفر می‌کنند.

بی‌شک هیجان‌انگیزترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت سفر به شهرهای تاریخی اقامت در هتل‌های سنتی و اقامتگاه‌های بوم گردی آن می‌باشد. اقامتگاه‌های زیادی در کاشان وجود داشته که بخش عمده‌ای از آن‌ها در دل خانه‌های تاریخی و سنتی قرار گرفته‌اند و امکان رزرو برخی از آن‌ها از طریق سایت هومسا وجود دارد. از جمله این اقامتگاه‌های بومگردی کاشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

لذت اقامت در خانه‌های سنتی کاشان

اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب

مهینستان راهب یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های کاشان بوده که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی کاشان شناخته می‌شود. قدمت این عمارت به اواسط دوران قاجار بازگشته و پس از بازسازی در سال 1392 به عنوان اقامتگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

در اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب کافی‌شاپ و رستورانی با ظرفیت 50 نفر وجود داشته و برای اتاق‌های آن تمامی امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، یخچال، حمام، اینترنت رایگان، سیستم تهویه هوای مناسب، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب و... در نظر گرفته شده است. این اقامتگاه دارای پذیرش 24 ساعته بوده و خدمات متعددی را برای اسکان مسافران در اختیارشان قرار می‌دهد.

اقامتگاه بوم گردی خانه پارسی

اقامتگاه بوم گردی خانه پارسی یکی دیگر از خانه‌های قدیمی کاشان بوده که معماری آن به دوره قاجار و پهلوی برمی‌گردد. این خانه از سال 1397 به عنوان اقامتگاه مورد استفاده قرار گرفته و شامل 11 واحد اقامتی با امکانات کامل می‌باشد. کارکنان اقامتگاه به صورت 24 ساعته مشغول خدمت‌رسانی و پذیرش مسافران می‌باشند.

از جمله خدمات رفاهی و امکانات موجود در اقامتگاه بوم گردی خانه پارسی می‌توان به رستوران 30 نفره، اینترنت رایگان در لابی، سرو صبحانه، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی در اتاق‌ها، حمام، ترانسفر رفت و برگشت، خشکشویی و... اشاره کرد. فضای داخلی خانه پارسی بسیار شبیه به مهینستان راهب می‌باشد. لازم به ذکر است که امکان رزرو اتاق‌های این اقامتگاه از طریق سایت هومسا وجود دارد.

لذت اقامت در خانه‌های سنتی کاشان

اقامتگاه بوم گردی خانه عامری‌ها

شاید بتوان خانه عامری‌ها را یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین خانه‌های تاریخی کاشان به شمار آورد که در حال حاضر به عنوان یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه‌های کاشان شناخته می‌شود. اقامتگاه خانه عامری‌ها شامل چند خانه مجزای مجاور بوده که در 5 حیاط مرکزی در کنار یک‌دیگر ساخته شده‌اند. در این اقامتگاه 85 واحد اقامتی وجود داشته که از سال 1393 برای اسکان مسافران استفاده می‌شوند.

اقامتگاه خانه عامری‌ها دارای پذیرش 24 ساعته بوده و امکانات رفاهی متعددی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به تلویزیون، یخچال، سرو صبحانه، اینترنت، تلفن داخل اتاق‌ها، سیستم تهویه هوا، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، کافی‌شاپ، چایخانه سنتی، رستورانی با ظرفیت 90 نفر و... اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی خانه نقلی

اقامتگاه بوم گردی خانه نقلی با مساحتی در حدود ساعت 198 متر کوچک‌ترین خانه قاجاری کاشان بوده که جزو پرطرفدارترین اقامتگاه‌های کاشان به شمار می‌آید. این اقامتگاه مجهز به 30 اتاق با امکانات رفاهی کامل بوده و از دو حیاط کوچک، ایوان، بادگیر، و سرداب نیز برخوردار است.

امکان ارائه خدماتی مانند دوچرخه‌سواری، سرو چای و سرو دمنوش نیز در خانه نقلی وجود دارد. این اقامتگاه به اینترنت رایگان، سیستم تهویه مطبوع، اتاق چمدان، اتاق سیگار، سرویس‌های بهداشتی، یخچال، تلویزیون، خشکشویی، کتابخانه، کافی‌شاپ، سیستم سرمایشی و گرمایشی، چایخانه، حمام، امکان سرو صبحانه و... مجهز شده است. اقامتگاه بوم گردی خانه نقلی نیز دارای پذیرش 24 ساعته می‌باشد.

لذت اقامت در خانه‌های سنتی کاشان

اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی احسان

خانه تاریخی احسان از دیگر خانه‌های قدیمی و اقامتگاه‌های شهر کاشان بوده که فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرده است. از آن‌جایی که این خانه تاریخی به مراکزی مانند کوشک صفی، تیمچه امین‌الدوله، خانه تاریخی اشرفی و خانه تاریخی منوچهری نزدیک است سبب شده تا یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه‌ها در میان مسافران باشد.

این خانه تاریخی یک ساختمان دو طبقه با 25 واحد اقامتی بوده که خدمات کامل رفاهی را برای مسافران در نظر گرفته است. از جمله امکانات رفاهی خانه احسان می‌توان رستورانی با ظرفیت 60 نفر، اینترنت نامحدود، سرو صبحانه، یخچال، حمام، سرویس بهداشتی فرنگی داخل اتاق‌ها، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، خدمات باربری، اتاق چمدان، پذیرش 24 ساعته، صندوق امانات، چایخانه سنتی و... را نام برد.

لذت اقامت در خانه‌های سنتی کاشان

اقامتگاه بوم گردی سرای بابا افضل

از دیگر اقامتگاه‌های بوم گردی شهر کاشان که امکان رزرو آن از طریق سایت هومسا وجود دارد می‌توان به اقامتگاه سنتی بابا افضل اشاره کرد. سرای بابا افضل شامل سه طبقه همکف، حیات و سرداب بوده که برای آن 13 اتاق با ظرفیت 39 مهمان در نظر گرفته شده است. اتاق‌های این اقامتگاه مجهز به حمام و سرویس بهداشتی فرنگی بوده و در محوطه حیاط نیز سرویس بهداشتی ایرانی وجود دارد.

سرای بابا افضل از دیگر اقامتگاه‌های به جا مانده از دوران قاجار است؛ از این رو بافت کهن و معماری اصیلی دارد. این خانه در نزدیکی اماکنی مانند بازار سرپوشیده کاشان، مسجد آقا بزرگ، خانه‌های تاریخی و حمام سلطان امیر احمد واقع شده است. اقامتگاه سنتی بابا افضل دارای رستورانی با ظرفیت 35 نفر با امکان سرو صبحانه بوده و در آن یک شربتخانه نیز قرار گرفته است. در صورت هماهنگی قبلی نیز امکان سفارش وعده‌های شام و ناهار نیز وجود دارد. برای سفری دلپذیر و اقامتی آسوده، هومسا در هر زمان از چهار فصل آماده خدمت‌رسانی به همه مسافران است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید