برای شرکت در حراج سکه در مرکز مبادله ایران، هر متقاضی پس از ثبت‌نام و اتمام دوره ثبت سفارش، وارد فرآیند حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران می‌شود.

چگونه از مرکز مبادله سکه بخریم؟

به گزارش سلام نو به نقل از جهان صنعت نیوز، عرضه سکه در مرکز مبادله امروز (۱۳ اسفند) آغاز می‌شود. عموم مردم می‌توانند در این حراج که فقط ربع سکه طلا با ضرب سال ۱۳۸۶ عرضه می‌شود، شرکت کنند. زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ به زمان دیگری موکول شده است.

گام‌های مورد نیار برای شرکت در حراج سکه مرکز مبادله در ادامه آمده است:

برای این کار متقاضی باید ابتدا از طریق آدرس اینترنتی market.ice.ir وارد سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران شود. از طریق دکمه ثبت‌نام اقدام به ثبت اطلاعات مورد نیاز کند.

پس از احراز هویت متقاضی لازم است در استان مورد نظر خود یکی از شعب بانک ملی را برای دریافت فیزیکی سکه طلا انتخاب کند.

متقاضی پس از ثبت‌نام و احراز هویت می‌تواند از طریق سامانه معاملات طلا اقدام به ثبت سفارش برخط برای شرکت در حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران کند.

برای این کار متقاضی ابتدا باید معادل تعداد سفارش مورد نظر، متناسب با قیمت پیشنهادی خود و هزینه‌های دیگر را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی در سامانه به حساب اعلام‌شده واریز کند. سپس در روز حراج و ساعات مجاز، سفارش خود را ثبت کند. این سفارش شامل قیمت پیشنهادی و میزان سکه درخواست‌شده است.

هر متقاضی پس از ثبت‌نام و اتمام دوره ثبت سفارش، وارد فرآیند حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران می‌شود. مرتب‌سازی و اولویت‌بندی سفارشات بر اساس بالاترین قیمت پیشنهادی و در صورت برابری قیمت‌های مرتب‌سازی بر اساس زمان ثبت سفارش صورت می‌گیرد.

درنهایت سکه طلا بر اساس اولویت‌بندی از بالاترین اولویت به پایین‌ترین اولویت متناسب با مقدار عرضه به متقاضیان تخصیص داده می‌شود.

گفتنی است وضعیت تخصیص سکه طلا از طریق پیامک به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود.

برنده حراج می‌تواند جهت تحویل فیزیکی سکه طلا از شعبه منتخب خود از هفت روز کاری پس از تخصیص تا هفت روز کاری بعد از آن اقدام کند. در صورت تاخیر در دریافت سکه از شعبه بانک، متقاضی به مدت هفت روز کاری دیگر فرصت دارد با پرداخت هزینه نگهداری سکه خود را تحویل بگیرد. عدم مراجعه متقاضی برای دریافت سکه در مهلت مقرر به فسخ معامله منجر خواهد شد. وجوه واریزی پس از کسر هزینه‌های عملیاتی عودت داده می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید