فولاد هرمزگان از شرکت‌های فعال و مطرح در این صنعت در جنوب ایران است که توانست با یک رویکرد افتخارآمیز با استفاده از هیدروژنی که به هدر می‌رفت در استفاده صحیح از اصل بهینه‌سازی در افزایش شاخص بهره‌وری، تولید فولاد سبز را به انجام برساند.

طرح‌ و برنامه‌های ارزش‌آفرین هرمز در سال ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو، شرکت فولاد هرمزگان جنوب، هدفگذاری خود را بر ایجاد صنایع پایین‌دست با ارزش افزوده بالاتر که علاوه بر سودآوری برای کشور، اشتغالزایی را هم به همراه دارد، قرار داده است. بر این اساس، هرمز همواره در مسیر توسعه‌ای خود، برنامه‌ها و طرح‌هایی را برای حرکت به تولید فولاد سبز در دستور کار دارد.

فولاد هرمزگان طی ۲ سال گذشته به همت کارگران جهادگر و سختکوش خود در حوزه تولید ده‌ها رکورد کمی و کیفی را به ثبت رساند و در سال ۱۴۰۱ توانست با وجود کمبود برق و گاز ،۳۶ رکورد تولیدی و در پایان سال با عبور از ظرفیت اسمی رکورد تولید سالیانه را به ثبت برساند که این روند در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۲۸ رکورد در حوزه تولید ادامه یافت.

طی ۱۵ سال گذشته و تا سال ۱۴۰۰ در فولاد هرمزگان هیچ طرح توسعه‌ای آغاز نشده بود، اما در بهمن ماه ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم، اجرای پنج طرح مهم در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آنها آغاز شد که در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

رویکرد دانش‌محور فولاد هرمزگان به گونه‌ای رقم می‌خورد که این مجموعه از بومی‌سازی عبور کرده و در بین همه فولادی‌های کشور تبدیل به یک مرجع در نوآوری شده است.

فولاد هرمزگان به عنوان نخستین فولادساز ایرانی، حرکت به سمت تولید فولاد سبز را آغاز کرده وبا امضای تفاهم‌نامه تامین هیدروژن مازاد از شرکت نفت ستاره خلیج فارس، با به کارگیری آن در خط تولید خود، رویای تولید فولاد سبز را در کشور محقق می کند.

شرکت فولاد هرمزگان با رویکرد توسعه‌ای، اجرای ده‌ها پروژه به ارزش ۲میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو را آغاز کرده و به سمت تولید فولاد سبز ( تولید با کمترین آلودگی محیط زیست) حرکت می کند. طرح افزایش ظرفیت تولید از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن، مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن بخشی از این طرح هاست که در سال ۱۳۹۵با یک شرکت ایتالیایی قرارداد بسته شد، اما به دلیل تحریم این پروژه‌ها ناتمام ماند تا اینکه به همت نخبگان فولاد هرمزگان و نخبگان دانشگاهی عملیات احداث این پروژه‌ها توسط شرکت‌های داخلی آغاز شد که طرح احیا مستقیم اولین مگامدولی است که همزمان سه محصول تولید می‌کند و در مقایسه با نمونه خارجی یک محصول بیشتر تولید خواهد کرد.

بنابر اعلام مدیرعامل این شرکت، پروژه‌های دیگر شامل تولید گازهای صنعتی و پروژه نوَرد گرم خواهند بود که منجر به تولید ورق خاص در کشور خواهد شد که با بهره‌برداری از این طرح ها سه هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

همچنین توسط فولاد هرمزگان بزرگ‌ترین کارخانه آهک‌سازی کشور در جنوب ایران و در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از آن ضمن تامین نیاز فولاد هرمزگان به آهک، شاهد تامین آهک فولادسازان استان‌های جنوبی کشور نیز خواهیم بود.

فولاد هرمزگان هم‌اکنون باکیفیت‌ترین تختال فولادی را در کشور تولید می‌کند و محصولات این شرکت سفارش‌محور بوده و خریداران داخلی و خارجی همواره برای خرید تختال فولاد هرمزگان با هم رقابت می کنند.

لازم به ذکر است که شرکت فولاد هرمزگان در بحث مسئولیت اجتماعی اقداماتی همچون تحت پوشش قراردادن ۲۰ هزار یتیم، اختصاص بسته‌های مناسبتی و معیشتی به صورت ماهیانه برای تمامی کارکنان اعم از امانی و پیمانی، آبرسانی به ۱۴۸ روستای استان هرمزگان با تامین ورق‌های مورد نیاز، حمایت از نخبگان استان و اعزام آن‌ها به بهترین آموزشگاه‌های کشور، احداث هنرستان جوار فولاد هرمزگان و تجهیز آن به به‌روزترین تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز صنعت فولاد، حمایت از نخبگان استان و اعزام آن‌ها به بهترین آموزشگاه‌های کشور، تاسیس شرکت نگین فولاد هرمزگان و اختصاص ۳۰ درصد از سهام آن به کارکنان را به انجام رسانید. علاوه بر این در بخش ورزشی نیز مقام‌های بسیاری کسب کرده که از جمله آنها قهرمانی جهان در رشته فوتبال ساحلی کارگری است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید