بانک تجارت با ارائه محصولات فناورمحور و توجه به نیازهای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، یک مرحله جدید در نظام بانکداری دیجیتال را آغاز کرده است که امکان توسعه اعتبار و تسهیل در معاملات مالی را فراهم می‌کند. این بانک با ارائه ۴ محصول فناورمحور، از جمله «تامین‌نو»، «کالانو»، «صنفنو» و «کسبنو» توانست با ایجاد فناوری‌های جدید مالی، از نظام بانکی بر پایه بدهی به یک نظام اعتباری منتقل شود.

جهش‌ بانک تجارت در عصر تحولات نوین صنعت بانکداری

به گزارش سلام نو، بانک تجارت با شناخت از نیاز تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به محصولات نو و مبتنی بر اعتبار در برابر مشکلات ناشی از کنترل نقدینگی و مهار تورم و، اقدام به عرضه محصولات نوین در نظام بانکداری دیجیتال کرد. این بانک با ارائه محصولات نوین در صنعت بانکداری یک جهش چشمگیر را برای خود به ثبت رساند.

بانک تجارت به منظور ارائه محصولات فناورمحور و براساس شناخت نیازهای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به محصولات نو و مبتنی بر اعتبار، برای مقابله با چالش‌های ناشی از کنترل نقدینگی و مهار تورم، فرصت‌های اقتصادی را در بانکداری دیجیتال ایجاد کرد. این بانک با ارائه محصولات فناورمحور نشان داد که در دل این چالش‌ها می‌تواند فرصتی برای عرضه فناوری‌های نوین مالی فراهم کند تا از فضای به وجود آمده در اقتصاد کشور از نظام مبتنی بر بدهی، به نظام ایجاد اعتبار حرکت کند؛ فرآیندی که تکمیل‌کننده پازل و کمک‌کننده به سایر اصلاحات اقتصادی کشور است.

ضرورت تسهیل روند ارائه محصولات جدید بانکی و افزایش قدرت تصمیم‌گیری بانک‌ها در حوزه تولید این محصولات برای بانک تجارت یک اصل اساسی است. به همین منظور با طراحی و کنترل ابزارهای جانبی برای ارائه خدمات به هموطنان، امکان سهولت و آسایش خاطر را برای مشتریان خود به ارمغان آورده است تا از این طریق بتواند نقشی اساسی به عنوان فرصت رشد و توسعه در بانک‌ها را فراهم آورد.

محصولات این بانک از جمله «تامین‌نو» با همکاری شرکت‌های تولیدی کشور مانند گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا، تامین مالی بخشی از نیازهای صنعت خودروسازی کلیدی کشور را فراهم کرد. «صنفنو» به‌صورت خرید اعتباری بین شرکت‌ها با دوره بازپرداخت متنوع عرضه شده و مهار تورم را نیز ممکن ساخته است. «کالانو» برای خریداران نهایی، امکان خرید اعتباری با اقساط متنوع فراهم می‌کند. «کسب‌نو» نیز برای کالاهای «تندمصرف»، ابزار اعتباری با مکانیزمی منطبق با فعالیت فروشگاه‌ها ارائه می‌دهد.

محصول «تامین‌نو» بانک تجارت با تعامل بزرگترین شرکت‌های تولیدی کشور راه‌اندازی شده و در اولین گام با همکاری گروه صنعتی ایران خودرو و گروه سایپا، دو شرکت بزرگ صنعت خودروسازی کشور با تامین مالی بخشی از نیاز این صنعت کلیدی کشور، دوره آزمایشی خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشت. در این پلتفرم همه بازیگران بخش تولید با ریسک حداقلی و از طریق نقل‌وانتقال اسناد زنجیره تامین ایفای نقش می‌کنند.

محصول «صنفنو»، فرصتی برای خرید اعتباری بین دو شرکت با دوره بازپرداخت متنوع با تزریق تدریجی نقدینگی به سیستم عنوان کرد. به‌عنوان نمونه، در صنعت لوازم خانگی «صنف‌نو» سرمایه در گردش تدریجی را برای فعالان این زنجیره مهم کشور تامین کرده و ضمن مرتفع ساختن نیاز این شرکت‌ها، مهار تورم را نیز میسر ساخته است.

محصول «کالانو» دیگر خدمت بانک تجارت در حوزه گسترش برنامه‌ها و محصولات فناورمحور این بانک است که به‌عنوان محصولی مختص مصرف‌کننده نهایی می‌باشد. این محصول با استفاده از ابزار اعتباری و تعهدی مانند ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی، قدرت خرید عامه مردم را نه به‌صورت نقدی بلکه به‌صورت اعتباری افزایش داده و امکان خرید کالا با اقساط متنوع را برای مشتریان فراهم می‌کند.

«کسب‌نو» محصول دیگر بانک تجارت است که با عنوان کالاهای «تندمصرف» از جمله اقلام سوپرمارکتی و کالاهای ضروری و اساسی از طریق اعتباری با مکانیزمی متناسب با فعالیت این صنف طراحی شده و فروشگاه‌ها با استفاده از این خدمت می‌توانند با دست بازتر، از تامین‌کنندگانی که محصولات‌شان بخش عمده‌ای از نیاز خریدار را برآورده می‌کند، خرید کنند. در این محصول امکان خرید اعتباری برای این فروشگاه‌ها فراهم شده و بانک از طریق این راهکار اعتباری، درصدی از خریدها را به‌عنوان پرداخت نقدی در اختیار فروشگاه قرار می‌دهد تا بتواند آن را به تامین‌کنندگان خود پرداخت کند.

بانک تجارت با طراحی و ارائه ابزارهای نوین بانکی، به منظور رشد تولید و تسهیل ارائه خدمات به مشتریان، تلاش می‌کند تا بهره‌وری تولیدکنندگان را تقویت کند. این اقدامات بانک تجارت همواره مورد توجه فعالان اقتصادی و نظام بانکداری کشور قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید