علاالدین بروجردی و غلامرضا تاجگردون دو نماینده قدیمی هستند که به بهارستان برگشتند و محمدرضا باهنر مهم‌ترین چهره‌ای است که از ورود به مجلس بازمانده.

تاجگردون به مجلس بازگشت و باهنر شکست خورد؛ دو پیام مهم از گچساران و کرمان!

هرچند هنوز نتایج نهایی انتخابات از سوی وزارت کشور به صورت رسمی اعلام نشده است، اما بر اساس اخبر غیررسمی که تا کنون در فضای رسانه‌ای منتشر شده است، برخی از نمایندگان سابق مجلس، توانستند با پیشتازی بر رقبای خود وارد پارلمان دوازدهم شوند.

آن طور که خبرآنلاین نوشت علاءالدین بروجردی، یکی از همان چهره‌های شاخص پارلمانی است که حرف و حدیث درباره او کم نبود و حالا توانسته است از رقیب خود برای حضور دوباره در بهارستان، پیشی بگیرد. او که زمانی معاون علی اکبر ولایتی در وزارت خارجه بود سال ۷۸ از حوزه انتخابیه بروجرد وارد خانه ملت شد و این نمایندگی برای ۲۰ سال تمدید شد اما مجلس دهم برای این نماینده اصولگرا چندان خوش یمن نبود. او که در طول ۲۰ سال نمایندگی ۱۴ سال رئیس کمیسیون امنیت ملی بود سال ۹۶ مجبور شد کرسی ریاست را به دیگری بدهد.

بروجردی که در جریان انتخابات مجلس یازدهم پس از عبور از سد شورای نگهبان، به جای آنکه از حوزه بروجرد که دو دهه نمایندگی‌اش را به عهده داشت وارد رقابت‌ها شود، شهرستان لارستان از توابع فارس را انتخاب کرده بود، از آنجا نتوانست رای اکثریت را به دست آورد و از حضور در پارلمان یازدهم بازماند اما در این دوره رأی مردم این حوزه را کسب کرد.

همچنین در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون با اختلاف از رقیب خود ساسان دلاویز پیشی گرفته و در این حوزه اکثریت را به خود اختصاص داده است.او اگر چه در انتخابات مجلس یازدهم نیز توانست با پیروزی بر رقبای خود، وارد خانه ملت شود، اما نمایندگان مجلس یازدهم با لیدری زاکانی، با اعتبار نامه او مخالفت کردند و در نهایت تاجگردون از حضور در مجلس منع شد. هر چند اعلام خبر تایید صلاحیت تاجگردون در پیش از انتخابات، با اعتراضات و انتقادات نمایندگان مجلس یازدهم روبه‌رو شد و احتمالا او در درصورت پیروزی در انتخابات پارلمان دوازدهم، روزهای پرچالشی را خواهد گذراند.

مهرداد لاهوتی، نماینده ادوار مجلس نیز از دیگر چهره‌هایی است که تاکنون توانسته است با پیشتازی بر رقبای خود، کرسی نمایندگی مجلس را از آن خود کند.

سیدفرید موسوی، مجید نصیرپور نیز از دیگر چهره هایی هستند که به مجلس بازگشته اند.

دراین میان اما خبر رأی نیاوردن محمدرضا باهنر، محمدباقر نوبخت و محمدرضا پورابراهیمی از جمله خبرهای مهم در اخبار منتشر شده تا این لحظه است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید