در پی این افشاگری، انگلیسی‌ها از شولتس انتقاد و او را به «سوءاستفاده از اطلاعات» متهم کرده‌اند که ممکن است جان نظامیان انگلیسی را به خطر بیندازد و به روسیه کمک کند.

افشاگری آلمان درباره فعالیت‌های محرمانه انگلیس در اوکراین

صدراعظم آلمان فاش کرد پرسنل نظامی انگلیس به عنوان بخشی از ماموریت‌های محرمانه جهت کمک‌رسانی به نیروهای اوکراین به این کشور اعزام شده‌اند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اکنون که اوکراین به دلیل بن‌بست کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف با کمبود مهمات مواجه است و وضعیت این کشور جنگ‌زده هر روز آسیب‌پذیرتر می‌شود، کشورهای اروپایی با اختلافات گسترده‌ای روبرو شده‌اند.

این بار صدراعظم آلمان افشاگری‌هایی از حضور نیروهای انگلیسی در اوکراین انجام داده است.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان فاش کرد پرسنل نظامی انگلیس به عنوان بخشی از ماموریت‌های محرمانه جهت کمک‌رسانی به نیروهای اوکراین به این کشور اعزام شده‌اند و در شلیک موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» به نیروهای کی‌یف کمک می‌کنند.

در پی این افشاگری، انگلیسی‌ها از شولتس انتقاد و او را به «سوءاستفاده از اطلاعات» متهم کرده‌اند که ممکن است جان نظامیان انگلیسی را به خطر بیندازد و به روسیه کمک کند.

روزنامه دیلی میل به نقل از «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان نوشت: آلمان موشک‌های دوربرد تاروس را به اوکراین ارسال نخواهد کرد زیرا چنین کاری حضور نیروهای آلمانی در اوکراین را می‌طلبد و ما نمی‌خواهیم با پیروی از اقدام بریتانیا کشور خود را به طرفی از جنگ بدل کنیم.

به دنبال این اظهارات صدراعظم آلمان، انگلیس و نمایندگان مخالف دولت آلمان، اولاف شولتس را به دلیل «سوء استفاده از اطلاعات» شدیدا مورد انتقاد قرار دادند.

«توبیاس الوود» رئیس سابق کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام بریتانیا در این خصوص گفت: این یک سوء استفاده آشکار از اطلاعات است و عمدا آلمان برای محرف کردن اذهان نسبت به بی‌میلی خود برای ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین استفاه می‌کند. بی‌شک این مسئله برای افزایش تحرکات توسط روسیه استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید