در این مطلب طرز تهیه درست کردن پیراشکی با کدو حلوایی را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

نحوه درست کردن پیراشکی کدو حلوایی

به گزارش سلام نو، کدو حلوایی یک میوهی فصل پاییزی است که برخلاف نامش، در دستهی سبزیجات قرار میگیرد. این میوه به دلیل مزهی خوب و خواص غذایی متنوعی که دارد، محبوبیت زیادی در آشپزی و تغذیه دارد و همچنین خواص بسیار خوبی نیز در لاغری و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. این بار قرار است با پوره کدو حلوایی یک دونات یا پیراشکی خوشمزه کدو حلوایی برای طرفداران طعم کدو حلوایی به شما یاد دهیم که با خمیر مایه و بدون فر تهیه می شود.

مواد لازم
کدو حلوایی آبپز یا بخارپز ۵۰۰ گرم
روغن مایع ۳ ق سوپ خوری
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۳ ق سوپ خوری
نمک ۱/۸ ق چای خوری
پودر دارچین ۱ ق چای خوری
خمیرمایه ۱ ق سوپ خوری
آرد ۴ و ۱/۴ پیمانه
روغن سرخ کردنی به میزان لازم
پودر قند و شکلات و ترافل برای تزیین

مرحله اول: پخت کدو حلوایی

نیم کیلو کدو حلوایی را آبپز یا بخارپز کنید. اگر کدو حلوایی شیرین نیست حتما کمی شکر روی آن بپاشید تا هنگام پخت طعم بهتری بگیرد. کدو حلوایی را در کاسه بریزید و با پوره کن یا گوشتکوب، له کنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ، شکر، روغن، نمک، دارچین و خمیرمایه را به پوره کدو حلوایی اضافه کنید. میزان دارچین و شکر را می توانید بر حسب ذائقه خود و طعم کدو حلوایی افزایش دهید. مواد را چند دقیقه با همزن بزنید تا کاملا یکدست شود. در آخر آرد ۳ بار الک شده را کم کم اضافه و مخلوط کنید. میزان دارچین و شکر را میتوانید بر حسب ذائقه خود و طعم کدو حلوایی افزایش دهید. میزان آرد با توجه به اندازه تخم مرغ کمی متفاوت خواهد بود و ممکن است همه آرد استفاده نشود یا نیاز به چند قاشق آرد اضافه تر داشته باشید.

مرحله سوم: سرخ کردن

خمیر را حدود ۱۰ دقیقه ورز دهید و سپس در ظرف چرب شده قرار دهید و روی آن سلفون بکشید و برای حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در محیط نسبتا گرم استراحت دهید. بعد از استراحت، پف اضافه خمیر را با کمی ورز دادن بگیرید. خمیر را به ضخامت ۱ سانت باز کنید و با کاتر دلخواه برش بزنید. بلافاصله بعد از کاتر زدن می توانید خمیر را در روغن سرخ کنید. می توانید خمیر را کاتر بزنید و روی آنها را با نایلون بپوشانید تا خشک نشوند و حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در محیط استراحت دهید سپس سرخ کنید. هر خمیری که کاتر میزنید روی تکه ای کاغذ روغنی آردپاشی شده قرار دهید تا خمیر به کاغذ نچسبد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید