رهبر سیاسی حماس در پیامی گفت: هر انعطافی که در مذاکرات نشان می‌دهیم برای حفاظت از خون مردم‌مان و برای پایان دادن به رنج عظیم مردم است.

حماس آماده ادامه نبرد با اسرائیل است

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در پیامی ضبط شده گفت حماس در مذاکرات انعطاف نشان خواهد داد با اینکه آماده ادامه نبرد با اسرائیل است.

این پیام در یک کنفرانس خبری در موسسه بین‌المللی القدس در بیروت پخش شد که متعلق به حماس است. در این نشست تعدادی از مقام‌های فلسطینی و لبنانی حضور داشتند.

هنیه در این پیام گفت: «هر انعطافی که در مذاکرات نشان می‌دهیم برای حفاظت از خون مردم‌مان و برای پایان دادن به رنج عظیمی است که این جنگ بی‌رحمانه برای ریشه کنی مردم ما ایجاد کرده است اما در کنار آن آماده دفاع از مردم خود هم هستیم.»

او در این پیام ویدیویی خواستار راهپیمایی فلسطینی‌ها از بیت‌المقدس و کرانه باختری به مسجد الاقصی برای عبادت در اولین روز ماه رمضان شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، دوشنبه گفت اسرائیل پذیرفته است در ماه رمضان عملیات نظامی در غزه انجام ندهد، و ابراز امیدواری کرد تا دوشنبه بعدی توافقی حاصل شود.

این درحالی است که ارتش اسرائیل همان روز گفته بود اگر حماس تا ۲۰ اسفند گروگان‌ها را آزاد نکند به رفح حمله زمینی می‌کند.

هنیه همچنین از «محور مقاومت» و دولت‌های عرب خواست به حمایت از مردم غزه ادامه دهند: «این وظیفه دولت‌های عرب و ملت‌های اسلامی است تا برای شکستن توطئه قحطی دادن به مردم غزه ابتکار عمل داشته باشند.»

دیروز خبرگزاری رویترز گزارش کرد طرحی برای آتش‌بس موقت و آزادی تعدادی از گروگان‌ها آماده شده است.

رویترز گفت این طرح پس از چند روز مذاکره در پاریس تهیه شده است. در این مذاکرات نمایندگان آمریکا، اسرائیل، قطر و مصر حضور داشتند.

رویترز گزارش کرد که این طرح برای حماس ارسال شده است و بر اساس آن یک «آتش‌بس چهل روزه» برقرار می‌شود.

بر اساس این گزارش، دو طرف هر تخاصمی را متوقف می‌کنند، پروازهای شناسایی اسرائیل بر فراز غزه هشت روز متوقف می‌شود، حدود ۴۰ گروگان زن، بیمار، زیر ۱۹ سال و بالای ۵۰ سال آزاد می‌شوند، در قبال آزادی ۴۰۰ زندانی فلسطینی.

بعد از این مرحله، ساکنان بایستی اجازه بازگشت تدریجی به شمال غزه را پیدا کنند و نیروهای اسرائیلی از مناطق پرجمعیت فاصله بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید