دسر شیری با لایه موز و کارامل یکی از دسرهای خوشمزه است.

نحوه درست کردن دسر شیر و موز خوشمزه

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، دسر شیری با لایه موز و کارامل یکی از انواع دسرهای مدرن است که می‌توانید آن را با روشی آسان و به سادگی در منزل تهیه کنید.

دسرها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منوهای خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسرها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسرها معمولا مقدمات زیادی دارند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برخی از دسرها هستند که خیلی راحت تهیه می‌شوند و درست کردنشان زمان زیادی نمی‌برد. دسر شیری با موز و کارامل یکی از انواع دسرهای خوشمزه و آسان است که پایه شیر دارد و به همین دلیل بسیار لطیف و گوارا است و برای مهمانی‌های شما یک انتخاب عالی است. این دسر به دلیل داشتن لایه کارامل و میوه موز ظاهر زیبا و طعم فوق‌العاده‌ای دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید. در ادامه این مطلب با طرز تهیه دسر شیری با روشی آسان در منزل با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر: ۲ لیوان

کره: ۴ قاشق غذاخوری

آرد سفید: ۴ قاشق غذاخوری

شکر: نصف پیمانه

وانیل: نصف قاشق چای‌خوری

موز: ۲ عدد

مواد لازم برای لایه رویی دسر

شکر: نصف پیمانه

نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری

آب سرد: نصف لیوان

آب جوش: نصف لیوان

کره: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر شیری

برای درست کردن این دسر خوشمزه ابتدا کره را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار بدهید تا کره آب شود، سپس آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا آرد و کره به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. در مرحله بعد شیر را کم کم به این ترکیب اضافه کنید و تند تند هم بزنید تا آرد و شیر با هم مخلوط شوند. مدام مواد را هم بزنید تا کم کم به غلظت برسد، سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و به هم زدن ادامه بدهید تا زمانی که مایه شما به غلظت فرنی برسد. اجاق گاز را خاموش کنید و لیوان یا ظرف‌های تک نفره دسر را آماده کنید. از دسر داخل لیوان‌ها بریزید و اندازه دو بند انگشت از سر لیوان را خالی بگذارید و اجازه بدهید تا دسر خنک شود.

در این فاصله به سراغ تهیه لایه رویی دسر می‌رویم. شکر را داخل یک ماهی تابه بریزید و روی حرارت کم اجاق گاز قرار بدهید. اصلا شکر را در این مرحله با قاشق هم نزنید و این کار را با تکان دادن ماهی تابه انجام بدهید تا شکر کم کم کاراملی شود. کاراملی کردن شکر صبر و حوصله زیادی می‌خواهد، بنابراین عجله نکنید. وقتی شکر کاملا آب شد و به شکل کارامل درآمد، کره را اضافه کنید و هم بزنید تا آب شود، سپس آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید. اجازه بدهید کارامل با حرارت کم بجوشد. نشاسته ذرت را با آب سرد مخلوط کنید و به ماهی تابه اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله کارامل شل می‌شود، اما عجله نکنید و با حرارت کم اجازه بدهید کارامل بجوشد و به غلظت برسد. موزها را حلقه کنید و روی سطح دسر بچینید، سپس کارامل آماده را روی موزها بریزید، تا جایی که سر لیوان پر شود. حالا ظرف‌های دسر را داخل یخچال بگذارید و ۲ ساعت زمان بدهید تا خنک شود و جا بیفتد. در این مرحله دسر خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ اگر زمان و یا حوصله کافی برای درست کردن لایه کاراملی را ندارید، می‌توانید برای لایه رویی این دسر از سس کارامل آماده بازاری هم استفاده کنید.

۲ ـ نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت همچنین بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می‌شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسرها و غذاها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی‌توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می‌توانید در بسته‌بندی‌های بهداشتی از فروشگاه‌های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید