وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: حجم فاجعه در غزه بسیار بیشتر از کمک‌های این سازمان است.

امیرعبداللهیان: بحران انسانی در غزه نگران کننده است

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد، بحران انسانی در غزه را بسیار نگران کننده دانست و هشدار داد: صهیونیست‌ها هزاران نفر را با بمب کشته اند و می‌خواهند باقیمانده‌ها را با گرسنگی از بین ببرند.
آقای امیرعبداللهیان در حاشیه نشست سالانه شورای حقوق بشر با اشاره به دیدار اخیرش با رهبران مقاومت فلسطین در بیروت و دوحه گفت: وضع مقاومت از نظر توانایی نظامی برای ادامه مقاومت علیه جنگ طلبی رژیم صهیونیستی بسیار خوب است، اما رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی جنایت می‌کند و وضع انسانی در نوار غزه به ویژه شمال آن، بسیار فاجعه بار است.
وی همچنین به حمایت گروه‌های فلسطینی از آتش‌بس پایدار اشاره کرد و افزود: متاسفانه رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا به ادامه جنگ اصرار دارد که البته این رویکرد هیچ نتیجه‌ای برای شان نخواهد داشت.
امیرعبداللهیان با قدردانی از تلاش‌های سازمان ملل و دبیرکل این سازمان در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای شهروندان فلسطینی اظهار داشت: حجم فاجعه بسیار بیشتر از کمک‌های این سازمان است، ضمن این که آمریکا همچنان مایل به پایان جنگ نیست و در دریای سرخ و یمن نیز در پی تشدید بحران است.
رئیس دستگاه سیاست خارجی همچنین با اشاره به تلاش‌های ایران و سازمان ملل برای پایان دادن به بحران یمن، گفت: اقدامات نظامی آمریکا علیه یمن می‌تواند نتایج این تلاش‌های مشترک را با خطر مواجه کند.
وی تاکید کرد: ایران از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ علیه غزه و نسل‌کُشی فلسطینیان حمایت می‌کند و این سازمان همچنان می‌تواند برای امنیت پایدار منطقه روی کمک‌های ایران حساب کند.
دبیرکل سازمان ملل هم با ابراز خرسندی از این دیدار، درباره بحران انسانی در غزه اظهار نگرانی کرد و مخالفت قاطعش را با تنبیه جمعی فلسطینیان اظهار داشت.
آقای آنتونیو گوترش، شرایط غزه را بسیار پیچیده و نگران کننده دانست و خاتمه هرچه سریعتر این شرایط تأسف‌بار را ضروری برشمرد.
وی همچنین با هشدار درباره وضع انفجارآمیز غرب آسیا تاکید کرد: لازم است از هرگونه اقدامی که باعث تشدید و گسترش بحران در منطقه شود، پرهیز شود.
دبیرکل سازمان ملل گفت: با وجود سختی شرایط و پیچیدگی بحران، به تلاش‌ها برای کنترل و مدیریت بحران ادامه خواهیم داد.
گوترش همچنین از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای کمک به راهکار سیاسی به منظور توقف بحران در فلسطین و کاهش بحران در منطقه قدردانی کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید