امید است با برگزاری چنین رویدادها و اقداماتی گردشگری در مناطق کمتر شناخته‌شده توسعه یابد هرچند که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری در شهرستان جهرم بسیار بالاست.

سهولت دسترسی به آرامگاه جاماسب حکیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای پروژه مرمتی ساماندهی مقبره جاماسب حکیم در شهرستان جهرم خبر داد.

 به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محمد ثابت اقلیدی در جمع خبرنگاران گفت: مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی جاماسب حکیم در شهرستان جهرم در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در این پروژه علاوه بر مرمت قسمت‌های آسیب‌دیده بنا، راه دسترسی به بنا ساماندهی و روشنایی مسیر نیز انجام می‌شود.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه به‌زودی یک رویداد ملی برای معرفی شخصیت جاماسب حکیم برگزار خواهد شد گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام در نظر داریم برای معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده اما تأثیرگذار در فرهنگ این مرزوبوم رویدادهایی در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی برگزار کنیم.

او ادامه داد: امید است با برگزاری چنین رویدادها و اقداماتی گردشگری در مناطق کمتر شناخته‌شده توسعه یابد هرچند که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری در شهرستان جهرم بسیار بالاست.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس یکی از اهداف و راهبردهای حوزه گردشگری را پرداختن به مقاصد کمتر شناخته‌شده گردشگری و تعریف مسیرها و بسته‌های جدید گردشگری در این مقاصد است.

بنابراین گزارش بنای باستانی آرامگاه جاماسب حکیم در شهرستان جهرم به‌صورت مکعب شکل روی تپه‌ای کوتاه ساخته‌شده ‌است. این اثر با شماره‌ی 986 در سال 1353 به ثبت ملی رسیده است.

مقبرهٔ جاماسب، تشابه فراوانی به بناهای هخامنشی در فارس دارد چراکه به ‌علت تراش خوردن سنگ‌های آرامگاه می‌توان آن را به دوران هخامنشی نسبت داد.

این بنا در دورهٔ اسلامی نیز کابرد مذهبی داشته است. در اسناد و روایت تاریخی آمده است که جاماسب حکیم نوید آمدن خاتم نبیین را هزار سال قبل از بعثت پیامبر اکرم (ص) را داده بود.

انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید