لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای تأیید کرد که حملات آمریکا و انگلیس با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند انجام شد.

آمریکا و انگلیس به ۱۸ هدف در یمن حمله کردند

نیروهای آمریکا و انگلیس و با پشتیبانی شش کشور دیگر شنبه شب به ۱۸ هدف در هشت منطقه یمن ازجمله تأسیسات زیرزمینی انبار اسلحه، تأسیسات انبار موشک، پهپادها، سامانه‌های دفاع هوایی، رادارها و یک بالگرد حمله کردند.

پنتاگون اعلام کرد که نیروهای آمریکا و انگلیس و با پشتیبانی شش کشور دیگر شنبه شب به ۱۸ هدف در هشت منطقه یمن حمله کردند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آمریکا، انگلیس، استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند در بیانیه مشترکی گفتند: «این حملات لازم و متناسب، مشخصاً ۱۸ هدف حوثی‌ها را در هشت منطقه در یمن آماج قرار دادند.»

براساس این بیانیه، در این اقدام نظامی به تأسیسات زیرزمینی انبار اسلحه، تأسیسات انبار موشک، پهپادها، سامانه‌های دفاع هوایی، رادارها و یک بالگرد حمله شد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای تأیید کرد که حملات آمریکا و انگلیس با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند انجام شد.

رسانه‌های محلی یمن گزارش دادند که در این حملات مناطق: الحصبه، عطان، النهدین و جبل خشم البکره در شرق صنعا و همچنین «جبل ضین» در استان عمران و حومه شهر الحدیده هدف قرار گرفتند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا را که عازم سرزمین‌های اشغالی بود، در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تأکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آن‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید