مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی بر سر تبادل اسیران از طریق میانجی ها روز جمعه گذشته با شرکت یک هیات از اسرائیل به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس سازمان اطلاعات این رژیم (موساد)، « ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا )، « محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و « عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد.

سفر نمایندگان اسرائیل به قطر برای مذاکره با حماس

خبرگزاری ایرنا: کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شنبه شب اعزام هیاتی برای تکمیل مذاکرات با حماس بر سر مبادله اسیران به قطر را تصویب کرد.

پایگاه العربی الجدید به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که هیات این رژیم با سطحی کمتر از سطح نمایندگی که در کنفرانس پاریس شرکت کرد، به دوحه می رود."

مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی بر سر تبادل اسیران از طریق میانجی ها روز جمعه گذشته با شرکت یک هیات از اسرائیل به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس سازمان اطلاعات این رژیم (موساد)، « ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا )، « محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و « عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد.

مذاکرات با خوش بینی محتاطانه درباره احتمال دستیابی به توافق قبل از آغاز ماه رمضان در نیمه اول ماه مارس آینده انجام شد.

رسانه های صهیونیستی در روز شنبه به نقل از مقامات این رژیم نوشتند که مذاکرات پاریس خوب و شاهد پیشرفت بوده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل از خوش‌بینی یک مقام سیاسی این رژیم با ابراز رضایت از روند مذاکرات، افزود که مذاکرات خوبی انجام و پیشرفت‌های زیادی حاصل شد.

وی افزود: مبنایی وجود دارد که می‌توان بر اساس آن، یک طرح و مذاکره ایجاد کرد.

پیشتر شبکه خبری قاهره دیروز (شنبه) به نقل از یک منبع رژیم صهیونیستی گزارش داد که نشست‌های تکمیلی مذاکرات پاریس در مورد آتش‌بس در نوار غزه برگزار خواهد شد.

همچنین پایگاه خبری «الیوم السابع» به نقل از یک منبع مسئول مصری از پایان دیدارهای پاریس بین مصر، قطر، آمریکا و رژیم اسرائیل در خصوص آتش بس در نوار غزه خبر داد و افزود: تلاش ها در این زمینه در هفته جاری ادامه می یابد.

رسانه های رژیم اسرائیل نیز گزارش دادند: این احتمال وجود دارد که نشست پاریس به پیشرفتی در جهت دستیابی به توافق تبادل اسیران و بازداشت شدگان منجر شود.

پاریس پایتخت فرانسه از طریق میانجی ها بین رژیم اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس میزبان نشست های جدید مذاکرات طرفین برای توافق مبادله اسیران دو طرف و برقراری آتش بس بشردوستانه است.

تا پیش از این مذاکرات برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی بی نتیجه‌ بوده است.

در حالی که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ( ۱۵ مهر) تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر رژیم اسرائیل همچنان به جنایت در این باریکه ادامه می دهند و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر، این بار در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون ۲۹ هزار و ۶۰۶ فلسطینی شهید و ۶۹ هزار و ۷۳۷ نفر مجروح شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید