ژنرال رژیم صهیونیستی درباره وضعیت جنگ در غزه گفت: شکایاتی از نظامیان درباره نقض تجهیزات و از کار افتادن آنها دریافت کرده ام.

از کار افتادن دهها تانک رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، اسحاق بریک ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی درباره اوضاع در غزه فاش کرد: هرج و مرج و آشفتگی وجود دارد که رسانه ها از آن سخنی به میان نمی آورند.

وی افزود: از هفتم اکتبر شکایاتی از نظامیان درباره نقض تجهیزات و از کار افتادن آنها دریافت کرده ام.

ژنرال بریک به از کار افتادن دهها تانک رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و بیان کرد: تانکهای زیادی منهدم شده اند و احدی پیدا نمی شود که آنها را از غزه خارج یا آنها را تعمیر کند. کمبود شدید و مشکلات زیادی وجود دارد که احدی به آنها نمی پردازد.

پیش از این نیز اسحاق بریک اعلام کرده بود: تل آویو از تحقق پیروزی واقعی در جنگ کنونی در غزه عاجز است. از طریق نبردهای تاکتیکی و عملیات های ویژه نمی توان پیروزی کسب کرد. ما به سیاست راهبردی دراز مدت نیاز داریم که خطرات ورود نیروهای ما به رفح را در نظر بگیرد و با توجه به این خطرات تصمیم گرفته شود که چه کنیم؟ تمایل به نابودی حماس به هر قیمتی کافی نیست.

وی تصریح کرد: به فرض که وارد غزه هم شویم به طور کامل نخواهیم توانست که بر حماس غلبه کنیم و خود را در وضعی بسیار سخت تر از قبل خواهیم دید و برای همیشه اسیرانمان را از دست خواهیم داد. اگر تصمیم گیرندگان سیاسی و امنیتی به ورود به رفح تصمیم بگیرند از حیث سیاسی و امنیتی و نیز روابطمان با دنیا ضربه سنگینی خواهیم خورد. بحران به تدریج گسترده و به جهنمی در عرصه های اقتصادی و امنیتی، اجتماعی و روابط بین الملل تبدیل خواهد شد.

اسحاق بریک گفت: تنها راه توافق وجود دارد که به ما امکان خروج کامل از وضعی که در آن گرفتار هستیم و بازگشت زنده اسیران را می دهد. اگر سران سیاسی و نظامی مسیری غیرعقلانی را برگزینند آنگاه باید طی ماههای آتی به اسراییلی ها توضیح دهند که چرا اهداف اعلام شده جنگ شامل شکست حماس و بازگشت اسیران به شکل زنده محقق نشده است آنهم پس از کشته شدن صدها نظامی از زمان حمله به غزه؟

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید