وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با همتای مجارستانی خود گفت: دو سند راهبردی و نقشه راه همکاری‌های کشاورزی در کمیسیون مشترک اقتصادی به امضا رسید.

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مجارستان

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان بعدازظهر امروز (پنجشنبه) پس از دیدار با "پیتر سیارتو" همتای مجارستانی خود در نشست خبری مشترک اظهارداشت: جناب وزیر و هیات همراه وی با هدف برگزاری کمیسون اقتصادی مشترک در تهران حضور دارند و گفت و گوهای سازنده‌ای را هم با آقای خاندوزی صبح امروز داشتند.

وی گفت: امروز در دو بخش که یکی بحث کمیسیون مشترک اقتصادی میان وزیر خارجه مجارستان و آقای خاندوزی و بخش دیگر هم گفت و گوهای مهمی در حوزه‌های مورد علاقه با وزیر خارجه مجارستان در وزارت خارجه داشتیم سفر آقای وزیر خارجه را می توان تعریف کرد. همه ابعاد همکاری‌ها در حوزه های علمی، فناوری، کشاورزی، مدیریت آب، بهداشت و درمان، صنعت، انرژی، تبادل دانشجو و گردشگری مورد توجه جلسه امروز صبح کمیسیون مشترک اقتصادی دو طرف قرار گرفته است. روابط دو طرف در مسیر درست خود قرار دارد و دو سند راهبردی و نقشه راه همکاری‌های کشاورزی در کمیسیون مشترک اقتصادی به امضا رسید.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: روابط دو طرف در مسیر درست خود قرار دارد و دو سند راهبردی و نقشه راه همکاری‌های کشاورزی در کمیسیون مشترک اقتصادی به امضا رسید. ما بر اجرای توافقات انجام شده کمیسیون تاکید کردیم.

امیرعبداللهیان بیان داشت: برسی موضوعات منطقه ای و بین المللی و البته تمرکز بر جنگ غزه و احقاق حقوق ملت فلسطین هم از دیگر محورهای گفت و گوهای امروز بود. ما بر راهکارهای سیاسی و با تمرکز بر قطعنامه‌های سازمان ملل و توقف نسل کشی تاکید کردیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید