کرملین در واکنش به اهانت و فحاشی جو بایدن علیه رئیس‌جمهور روسیه گفت: اظهارات بایدن بخشی از اقدام شکست‌خورده «کابوی هالیوودی» است.

مسکو: بایدن شبیه گاوچران هالیوودی بود
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کرملین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد جو بایدن با اهانت و فحاشی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در واقع ایالات متحده را تحقیر کرده و اظهارات این رئیس‌جمهور ایالات متحده را بخشی از اقدام شکست‌خورده «کابوی هالیوودی» دانست.

فحاشی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به پوتین که شامل چند کلمه از جمله «دیوانه» و چند کلمه رکیک غیر قابل نگارش بود، در جریان صحبت در مورد تهدیدهای جهانی شامل «آن یارو پوتین و دیگران»، خطر درگیری هسته‌ای و تهدید وجودی برای بشریت ناشی از تغییرات آب و هوایی مطرح شد.

در این رابطه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرگزاری رویترز گفت: «بعید است استفاده از چنین ادبیات و زبانی از سوی رئیس‌جمهور ایالات متحده علیه رئیس یک کشور دیگر، آن هم خطاب به رئیس‌جمهور ما به رئیس‌جمهور پوتین نفوذ کند. اما در واقع چنین ادبیاتی، آنهایی را که از چنین واژگانی استفاده می‌کنند، تحقیر می‌کند.»

پسکوف گفت این اظهارات «احتمالا نوعی تلاش برای شبیه شدن به یک گاوچران هالیوودی بوده است. اما صادقانه بگویم، فکر نمی‌کنم این امکان‌پذیر باشد.»

سخنگوی کرملین گفت: «آیا آقای پوتین تا به حال از یک کلمه بی‌ادبانه و گستاخانه خطاب به شما استفاده کرده است؟ این هرگز اتفاق نیفتاده است. بنابراین، فکر می‌کنم که چنین واژگانی خود آمریکا را تحقیر می‌کند. و چنین لحن و زبانی مایه شرمساری برای ایالات متحده است.»

همچنین دیمیتری مدودف، متحد پوتین که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس‌جمهور بود، گفت برخلاف آنچه بایدن گفته، تهدید وجودی برای جهان از سوی «پیرمردهای بی‌فایده مانند خود بایدن» نشات می‌گیرد، نه آب و هوا. مدودف که قبلا نخست‌وزیر هم بود، گفت بایدن «پیر و آماده آغاز جنگ با روسیه است.»

بایدن در صحبت‌های روز چهارشنبه خود در محفلی خصوصی در سان‌ فرانسیسکو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را هم بی نصیب نگذاشت. ترامپ به تازگی خود را با الکسی ناوالنی، منتقد روس که در زندان درگذشت، مقایسه کرد.

جو بایدن گفت: «چیزهایی را این شخص (ترامپ) گفته است، مثل اینکه او خودش را با ناوالنی مقایسه کرده و گفته چون کشورمان یک کشور کمونیستی شده، او تحت پیگرد قرار گرفته، درست مثل ناوالنی که محاکمه شد. نمی‌دانم از کدام جهنم دره‌ای این حرف‌ها می‌آید.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «منظورم این است که اگر ۱۰یا ۱۵ سال پیش اینجا می‌ایستادم و هر کدام از اینها را می‌گفتم، همه شما فکر می‌کردید که باید مجازات شوم. این مرا شگفت‌زده می‌کند.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید