۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 55498601

در اعماق خاک بارسلون، راز گمشده‌ای از دوران گذشته نهفته بود.

گنجینه نهفته در قلب بارسلون

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است باستان‌شناسان در حین کاوش برای بازسازی یک ساختمان، دریچه‌ای به سوی تاریخ گشودند و کارخانه شکلات‌سازی قرون وسطایی را از دل خاک بیرون کشیدند.

سفر در گذر زمان:

کاوشگران در منطقه Ciutat Vella، باستان‌شناسی را به سفری در گذر زمان تبدیل کردند. لایه‌های تاریخ، گویی کتابی مصور، داستان‌های خود را برملا می‌کردند. عمارتی از قرن چهاردهم، محوطه‌ای از قرن هفدهم و قلب تپنده یک کارخانه شکلات‌سازی از قرن نوزدهم، همگی در این مکان گرد هم آمده بودند.

راز عمارت:

عمارتی که زمانی مأمن فقرا بود، در گذر زمان به خوابگاه تبدیل شد و در نهایت در سال ۱۸۲۵ جامه‌ای از شکلات به تن کرد. کارخانه کلمنته گاردیا، با پاستیل‌های نفیس و شکلات‌های وانیلی و سنگی خود، نامی درخشان در تاریخ صنعت شکلات‌سازی بارسلون به ثبت رساند.

سندی از شکوه و عظمت:

سالنامه نمایشگاه جهانی بارسلونا در سال ۱۸۸۸، گواهی بر شهرت و محبوبیت این کارخانه در سراسر اسپانیا و مستعمرات آن است. ظروف ذخیره، انبردست‌های بزرگ و صفحات سربی، تنها یادگارهای به جا مانده از این کارخانه پرآوازه هستند که داستان شکوه و عظمت آن را زمزمه می‌کنند.

کشف این کارخانه، دریچه‌ای به سوی تاریخ صنعت شکلات‌سازی در بارسلون گشوده است. باستان‌شناسان با کاوش در این مکان، راوی داستان‌هایی از گذشته هستند که گوش شنونده تاریخ را به خود جلب می‌کند.

این کشف، یادآور این است که هر سنگفرش در خیابان‌های بارسلون، حامل داستانی از گذشته است. باستان‌شناسان با کاوش در اعماق خاک، گنجینه‌های نهفته در تاریخ را به روزگار حاضر می‌آورند و چراغ راهی برای آیندگان روشن می‌کنند.

گنجینه نهفته در قلب بارسلون

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید