مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت:۶۰۰ میلیون دلار بابت هواپیماهای برجامی بدهکار هستیم.

انتقال تعدادی موتور هواپیما از اندونزی به ایران

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، شمس‌الدین فرزادی پور در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص وضعیت بدهی‌های ایران ایر بابت خرید هواپیماهای برجامی، اظهار کرد: همچنان ۶۰۰ میلیون دلار بابت هواپیماهای برجامی بدهکارم که ۴۷۵ میلیون دلار برای بانک مرکزی، ۷۰ میلیون دلار برای بانک صنعت و معدن و مابقی سود این بدهی هاست.

وی درباره حقوق خلبانان ایران ایر افزود: حقوق خلبانان ۲ حدود ۲۳ میلیون تومان و خلبانان و استادان خلبان حدود ۵۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل ایران ایر همچنین در خصوص هزینه های خرید قطعه هواپیما بیان کرد: سال ۹۹ حدود ۳.۱ میلیون دلار، سال ۱۴۰۰ حدود ۳.۴ میلیون دلار، سال ۱۴۰۱ حدود ۸ میلیون دلار و در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۹.۷ میلیون دلار برای خرید قطعات هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای خرید هواپیماهای ATR بدهکار هستیم، افزود: یکی از مشکلات این بدهی آن است که دلاری تسهیلات را دریافت کرده ایم که امروز با نرخ  دلار امکان پرداخت وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه هیچ بدهی به شرکت فرودگاه‌ها و شهر فرودگاهی نداریم یادآور شد: حدود ۵۵۰ میلیارد تومان بدهی به بانک داخلی ( وام دوره کرونا) را تسویه کرده ایم.

وی درباره درآمدهای ایران ایر نیز گفت: از سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۱ حدود ۹۰ افزایش درآمد داشتیم، از ۱۴۰۱ به ۱۴۰۲ پیش بینی می کنیم حدود ۲۵ درصد افزایش درآمد داشته باشیم.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه بسیاری از ابنیه هما فرسوده است، اظهار کرد: در حوزه بازسازی ابنیه و ساختمان در حال کار هستیم.

فرزادی پور با اشاره اینکه سالانه حدود ۸۰ میلیارد تومان هزینه حمل و نقل ایران ایر بوده است، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته با خرید خودرو طی سه سال سرمایه گذاری صورت گرفته باز می گردد. بر این اساس در حال خرید ۵۰ دستگاه خودرو تیگو ۸ به قیمت هر کدام حدود ۲.۶ میلیارد تومان از بازار آزاد هستیم. تا پایان سال ۲۵ دستگاه و اوایل سال آینده ۲۵ دستگاه دیگر تحویل ایران ایر می شود.

وی با بیان اینکه تعدادی موتور هواپیما در کشور  اندونزی داشتیم که پرداختی های صورت گرفته موتورهای F۱۰۰ را به داخل ایران منتقل کردیم، اظهار کرد: برای بازگشت هر هواپیمایی زمینگیر شده ای تی آر به چرخه پروازی نیازمند ۱.۵ میلیون دلار است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید