رئیس سازمان عفو بین‌الملل در فرانسه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نسبت به فوریت تعلیق فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در مواجهه با خطر نسل‌کشی هشدار داد.

تاکید عفو بین‌الملل به ماکرون برای توقف فروش نظامی به تل‌آویو

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه، در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴ تصریح کرد فرانسه تجهیزات نظامی را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین صادر می‌کند تا رژیم صهیونیستی بتواند «از دفاع خود اطمینان حاصل کند»، همانطور که ماده ۵۱ منشور سازمان ملل این مجوز را به آن می‌دهد، بدون مشخص کردن ماهیت این انتقال‌ها.

با این وجود، این رویه باید با رعایت قوانین و مقررات اساسی جنگ همراه باشد که به وضوح امروزه چنین نیست. رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات متعددی علیه فلسطینیان می‌شود و بسیاری از کشورها صادرات نظامی به تل‌آویو را متوقف کرده‌اند.

ماه ژانویه، دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه حکم داد که رژیم صهیونیستی باید اطمینان حاصل کند که نیروهایش مرتکب نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه نمی‌شوند. هفته گذشته هم دادگاهی در هلند به دولت هلند دستور داد تا تحویل قطعات جنگنده اف-۳۵ به رژیم صهیونیستی را ظرف هفت روز به دلیل نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه متوقف کند. وزرای خارجه ایتالیا و اسپانیا هم به محض شروع حملات در غزه، صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی را متوقف کردند. با این حال، دولت اسپانیا اخیرا در پی گزارش‌هایی مبنی بر ادامه فروش مهمات به رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش لیبراسیون، ژان کلود سمویه، رئیس سازمان عفو بین‌الملل در فرانسه در نامه‌ای از امانوئل ماکرون خواست فروش تسلیحات فرانسوی به رژیم صهیونیستی را متوقف کند. وی در این نامه عنوان کرد: «فرانسه باید به وظیفه خود برای جلوگیری از نسل‌کشی احترام بگذارد. این امر به معنای عدم ارائه ابزاری به اسرائیل برای انجام اقداماتی است که خطر نسل‌کشی را در پی دارد.»

سمویه از رئیس کشور فرانسه خواست اطمینان حاصل کند که «هیچ‌گونه ادوات جنگی، از هر نوع، نتواند برای ارتکاب یا تسهیل جنایات تحت قوانین بین‌المللی استفاده شود.» طبق گفته این سازمان غیردولتی، مقامات رژیم صهیونیستی به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی از سوی حماس در ۷ اکتبر ، پاسخ نامتناسبی داده‌اند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و سی و هشتمین روز شده است که طی این مدت حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در این باریکه صورت گرفته و بیش از ۲۹ هزار شهید و ۶۹ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید