در یکی از شهرهای چین، مردی ۳۸ ساله به نام "لیو" زندگی می‌کرد. لیو عاشق طعم گوشت گاو خام بود و به طور مرتب آن را در رژیم غذایی خود می‌گنجاند. او هرگز تصور نمی‌کرد که این عادتِ به ظاهر بی‌خطر، او را به دردسری بزرگ خواهد انداخت.

مردی جوان با انگل شش متری

به گزارش سلام نو آنطور که فرادید نوشته است در بهار سال ۲۰۱۵، لیو با علائمی مانند درد معده، استفراغ، از دست دادن اشتها، ضعف و کاهش وزن ناگهانی روبرو شد. او که نگران سلامتی خود بود، به پزشک مراجعه کرد.

پزشک پس از معاینه لیو و بررسی علائم او، از او خواست تا آزمایش مدفوع انجام دهد. نتیجه آزمایش شوکه‌کننده بود: لیو به کرم نواری ۲۰ فوتی (۶.۰۹۶ متر) به نام Taenia saginata آلوده شده بود.

این کرم نواری به مدت دو سال در روده کوچک لیو زندگی می‌کرد و از مواد مغذی غذای او تغذیه می‌کرد. به همین دلیل، لیو دچار سوء تغذیه و کم خونی شده بود.

لیو که از شنیدن این خبر شوکه شده بود، به پزشک خود گفت که علاقه زیادی به خوردن گوشت گاو خام دارد. پزشک توضیح داد که گاوها با خوردن تخم‌های کرم نواری که در مدفوع انسان وجود دارد، آلوده می‌شوند. این تخم‌ها در بدن گاو به لارو تبدیل می‌شوند و در عضلات حیوان پخش می‌شوند.

انسان با خوردن گوشت گاو آلوده به لارو کرم نواری، به این انگل مبتلا می‌شود. لاروها در روده کوچک انسان به کرم بالغ تبدیل می‌شوند و می‌توانند تا ۱۰ متر طول و تا ۲۰ سال عمر کنند.

خوشبختانه، کرم نواری لیو با استفاده از داروی خوراکی قابل درمان بود. لیو تحت درمان قرار گرفت و کرم نواری از بدنش خارج شد.

سه ماه پس از درمان، لیو احساس بهتری داشت و اشتها و وزنش به حالت عادی برگشته بود. او از این تجربه درس عبرت گرفت و برای همیشه از خوردن گوشت خام خودداری کرد.

عواقب و پیامدها

آلودگی به کرم نواری می‌تواند عواقب ناخوشایندی مانند سوء تغذیه، کم خونی و انسداد روده داشته باشد. این تجربه برای لیو از نظر جسمی، عاطفی و مالی بسیار طاقت‌فرسا بود.

خوردن گوشت خام یا نیم‌پز می‌تواند خطر ابتلا به کرم نواری را افزایش دهد.

علائم کرم نواری می‌تواند شامل درد معده، استفراغ، از دست دادن اشتها، ضعف و کاهش وزن باشد.

درمان کرم نواری با داروهای خوراکی امکان‌پذیر است.

برای پیشگیری از ابتلا به کرم نواری، باید از خوردن گوشت خام یا نیم‌پز خودداری کرد.

داستان "مردی و انگل شش متری" به عنوان هشداری برای خوانندگان عمل می‌کند تا از خطرات خوردن گوشت خام آگاه شوند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید