مطابق قانون جدید پلتفرم‌های خارجی رفع فیلتر خواهند شد.

خبر شوکه کننده برای فیلترشکن فروش‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از افکار، با تصمیم شورای عالی فضای مجازی به تنظیم‌گران این مسئولیت محول شد تا با هدف ایجاد تنوع در سبد مصرف کاربران و رفع نیازهای مردم، سازوکارهای حکمرانی‌پذیر را برای شناسایی و شرایط فعالیت سکوها و خدمات پرکاربرد خارجی که قابلیت ارائه خدمات در قالب پوسته برای آنها وجود دارد، در کشور فراهم کنند.

سیدمحمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی روز گذشته مصوبات جلسه نود و ششم شورای عالی فضای مجازی را ابلاغ کرد. این مصوبات درباره امکان دسترسی به سکوهای خارجی با سازوکارهای حکمرانی‌پذیر، ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی و ایجاد سامانه ملی و جامع داده است.

در مصوبه اول، شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفت به بخش تنظیم‌گران وظیفه دهد تا با هدف ایجاد تنوع در سبد مصرف کاربران و رفع نیازهای مردم، سازوکارهای حکمرانی‌پذیر را برای شناسایی و شرایط فعالیت سکوها و خدمات پرکاربرد خارجی که قابلیت ارائه خدمات در قالب پوسته برای آنها وجود دارد، در داخل کشور فراهم کنند.

این مصوبه ذکر کرده است که بخش تنظیم‌گران موظف است ظرف یک ماه، خدمات و سکوهای پرکاربرد خارجی را شناسایی کنند و امکان فنی برای دسترسی کاربران به خدمات مفید خارجی را در قالب‌های حکمرانی‌پذیر بررسی کرده و ضوابط ارائه خدمات مذکور را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه نمایند.

آمار و ارقام کاربران ایرانی در پلتفرم های خارجی

ایرانی ها طی یک دهه اخیر استقبال چشمگیری از پلتفرم های خارجی مانند اینستاگرام، واتس اپ، توییتر(X) فیسبوک و تلگرام به عمل آوردند. این حجم از علاقه مندی و استقبال کاربران ایرانی با وجود محدودیت های اعمال شده، از جمله نکات قابل ذکر و جالب به شمار می رود. در این بخش از گزارش نگاهی به تعداد کاربران پلتفرم هایی نظیر اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ و توییتر خواهیم داشت.

مطابق آخرین آمار، پلتفرم تلگرام بیش از ۵۰ میلیون، اینستاگرام بیش از ۲۰ میلیون، واتس اپ ۷ میلیون و توییتر((X نیز بیش از ۵ میلیون کاربر ایرانی دارد.

طبق آمارهای مطرح شده در برخی از رسانه ها، گردش مالی وی‌پی‌ان ها بین ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. از طرفی، گزارش سالانه نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از کاربران ایرانی با تحصیلات ابتدایی از وی‌پی‌ان استفاده می‌کنند، به این معنا که دو نفر از هر سه کاربر از فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین، در سال ۱۴۰۱، ۸۰ درصد از افراد در گروه‌های سنی و تحصیلی مختلف برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از وی‌پی‌ان استفاده کردند.

با توجه به درآمد هنگفت فروشندگان وی پی ان، در صورت رفع فیلترینگ پلتفرم ها، ضربه سنگینی به این افراد وارد می شود و منبع بزرگ درآمدی آن ها از بین خواهد رفت.

شوک به فیلترشکن فروش‌ها؛ عیدانه دولت به مردم!

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید