ناسا در جستجوی چهار داوطلب است تا به‌مدت یک سال در یک زیستگاه شبیه‌سازی‌شده از سطح مریخ زندگی کنند. این مأموریت به نام «آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه» (CHAPEA) شناخته می‌شود و در بهار ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

آزمایش حیرت آور ناسا بر روی کره زمین

به گزارش سلام نو آنگونه که دیجیاتو نوشته است در این مأموریت، چهار نفر از داوطلبان، که ناسا آن‌ها را «فضانوردان آنالوگ» می‌نامد، در یک زیستگاه شبیه‌سازی‌شده با ابعاد ۱۷۰۰ متر مربع و سه‌بعدی که در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون، تگزاس قرار دارد، زندگی می‌کنند. این زیستگاه به نام Mars Dune Alpha، چالش‌های یک مأموریت در مریخ را شبیه‌سازی می‌کند، از جمله محدودیت منابع، خرابی تجهیزات، تأخیر در ارتباط و تنش‌های محیطی.

وظایف شرکت‌کنندگان در این برنامه شامل پرورش سبزیجات، شبیه‌سازی «پیاده‌روی فضایی» در سندباکس، نظارت بر آزمایش‌های علمی مانند آزمایش‌های انجام‌شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی و پیروی از یک رژیم ورزشی سخت می‌شود.

ناسا در جستجوی متقاضیانی برای دومین مأموریت CHAPEA خود است که در بهار ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. آژانس فضایی به دنبال «شهروندان آمریکایی سالم، باانگیزه و مقیم دائم» در بازه سنی ۳۰ تا ۵۵ سال است که به زبان انگلیسی مسلط باشند و سیگار نکشند. مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های STEM یا دو سال تجربه در این زمینه یا حداقل ۱۰۰۰ ساعت پرواز در هواپیما نیز از مشخصات مورد نیاز است.

ناسا در بیانیه‌ای می‌نویسد: «متقاضیان باید تمایل زیادی به ماجراجویی‌های منحصربه‌فرد و ارزشمند داشته و به همکاری با ناسا برای آماده‌کردن اولین سفر انسانی به مریخ علاقه داشته باشند.»

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید