معمولاً افرادی که کارمند هستند هفته اول را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ چون باید در هفته دوم سرکار باشند، پس باید تلاش کنند در همان هفته اول حسابی از تعطیلات خودشان استفاده کنند.

ترفندهای سفر ارزان و اقتصادی در نوروز

همیشه نزدیک عید به تکاپو می‌افتیم و به دنبال یک سفر ارزان و اقتصادی می‌گردیم تا از تعطیلات عید نوروز استفاده کنیم و کلی خوش بگذرانیم.

اما موضوعی که در کنار آن ذهن ما را مشغول می‌کند ارزان قیمت و اقتصادی بودن آن سفر است یعنی می‌خواهیم با یک تیر دو نشان بزنیم؛ سفر ارزان نوروزی به همراه لذت بردن از تعطیلات، برای این منظور سفر مارکت در این مقاله ترفندهایی به شما معرفی می‌کند تا سفر به‌یادماندنی را تجربه کنید، پس با ما همراه باشید.

ترفندهای سفر ارزان و اقتصادی در نوروز

عید ۱۴۰۳ کجا بریم ارزان باشد؟

وقتی پای سفر ارزان نوروزی در میان باشد ما به شما توصیه می‌کنیم تا محل‌ها و شهرهایی را برای سفر انتخاب کنید که بازدید کننده کمی دارند و یا در میان گردشگران شناخته شده نیستند، همین باعث می‌شود برای سفر به آنجا هزینه کم‌تری پرداخت کنید.

شهرهای شناخته شده، بزرگ و پرطرف‌دارند و به دلیل معروفیت خود گران‌تر هم هستند و باید هزینه بیشتری را برای سفر به آنجا بپردازید.

هواپیما، قطار، اتوبوس، با کدام یک سفر کنیم؟

این مورد بستگی دارد که شما بخواهید به سفر داخلی بروید یا عازم سفر به خارج از کشور باشید. اگر قصد سفر داخلی دارید پر واضح است که اتوبوس و قطار گزینه‌های ارزان قیمت خوبی هستند.

سفر با خودرو شخصی مزایای بسیاری دارد که یکی از آن‌ها این است که شما می‌توانید خودرو خود را گوشه جاده برای استراحت و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت پارک کرده و بعد مجدد به مسیر ادامه دهید؛ در این صورت خودرو شخصی می‌تواند برای یک سفر ارزان نوروزی گزینه مناسبی باشد.

اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، بلیط هواپیما ارزان بهترین گزینه است. گاهی اوقات می‌توانید بلیط‌هایی تهیه کنید که از تخفیف خوبی برخوردارند و این مستلزم این است که همیشه گوش به زنگ باشید و سایت‌های فروش بلیت آنلاین هواپیما را چک کنید.

بلیط چارتر یا لحظه آخری هم برای کاهش هزینه‌ها گزینه خوبی است که می‌توانید با آن به سفر ارزان نوروزی بروید، پس آن را به خاطر بسپارید.

اماکن دیدنی رایگان را در اولویت بازدید قرار دهید

در همه شهرها هم فضاهای رایگان و هم اماکنی وجود دارند که برای بازدید از آن‌ها باید ورودی پرداخت شود.

توصیه می‌کنیم در سفر ارزان نوروزی، بیشتر اماکن دیدنی رایگان را در اولویت بازدید قرار دهید؛ اماکنی که نیاز به پرداخت ورودی ندارند، این می‌تواند به کاهش هزینه‌های شما کمک کند.

شما حتی می‌توانید از بین مکان‌هایی که نیاز به پرداخت ورودی دارند، یک یا دو نمونه را گزینش کرده تا هم از دیدنی‌های آنجا بازدید کرده و دسته خالی به شهر خود برنگردید و هم در هزینه‌ها حتی‌الامکان صرفه جویی کرده باشید.

بهترین زمان برای سفر تعطیلات نوروز
معمولاً افرادی که کارمند هستند هفته اول را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ چون باید در هفته دوم سرکار باشند، پس باید تلاش کنند در همان هفته اول حسابی از تعطیلات خودشان استفاده کنند.

فرق هفته اول با هفته دوم در کاهش هزینه‌هاست؛ برای مثال خیلی از افراد تمایل دارند که هفته اول به مسافرت بروند همین باعث می‌شود علاوه بر گران شدن هزینه اقامت در شهر مقصد با یک ترافیک سنگین نیز روبه ‌رو شوند و زمان زیادی را در صف انتظار هر چیزی به هدر دهند.

هفته دوم جاده‌ها خلوت‌تر هستند و شما می‌توانید حتی با خودروی شخصی خود سفر ارزان نوروزی را آغاز کنید. خیلی از مسافرها در هفته دوم از سفر بر می‌گردند تا به دید و بازدید عید برسند و این باعث می‌شود از سیل جمعیتی که به سمت شهرها هجوم بردند کاسته شود.

قبل از سفر محل اقامت خود را رزرو کنید   

حتماً پیش آمده که به سفر بروید و در مقصد به دلیل برنامه ریزی نادرست در به در به دنبال یک سوئیت و یا جای خواب بگردید و سر آخر هم یک فضای نامناسب را با قیمت بسیار گران فقط برای یک شب اجاره کنید؛ این مسئله، سفری که می‌توانست خاطره‌ انگیز شود را تبدیل به یک خاطره نه چندان خوشایند می‌کند و حتی ممکن است با شنیدن نام آن شهر خاص تجربه تلختان یادآوری شود.

پیشنهاد ما به شما این است که حتماً قبل از سفر، اقامتگاه خود را رزرو کنید تا وقتی به مقصد رسیدید با خیال آسوده در اقامتگاه خود استراحت کرده و خود را برای لذت بردن از فضاهای دیدنی شهر موردنظر آماده کنید؛ به این صورت با یک برنامه ریزی ساده می‌توانید هزینه‌های خود را مدیریت کنید و یک سفر ارزان نوروزی را برای خود به ارمغان بیاورید.

ترفندهای سفر ارزان و اقتصادی در نوروز

دور رستوران‌های گران قیمت را خط بکشید

همه لذت‌های سفر به کنار، لذت غذا خوردن در سفر هم به کنار، همه ما دوست داریم در سفر غذاهای بومی آن شهر یا کشور را تست کنیم و خود را درگیر آشپزی نکنیم؛ اما متأسفانه وقتی پای یک سفر ارزان نوروزی و اقتصادی در میان باشد برای مدیریت هزینه‌ها هم که شده باید در بعضی مواقع خودمان دست به کار شویم و آشپزی کنیم و حتی‌الامکان دور رستوران‌های گران قیمت را خط بکشیم.

در مسافرت می‌توانیم چند وعده غذایی را خودمان درست کنیم و چندین بار هم به سراغ رستوران‌های باکیفیت برویم؛ این شیوه کمک می‌کند هم از سفرمان لذت ببریم و هم حواسمان به خرج و مخارج باشد.   

لوازم موردنیاز و شخصی را از یاد نبرید

قبل از سفر لوازم موردنیاز خودتان را بردارید؛ هر چیزی که پیش‌بینی می‌کنید در طول سفر به آن نیاز دارید همراه داشته باشید. این لوازم می‌توانند لباس گرم برای فصول سرد باشند یا لباس مناسب برای فصل گرما.

مزایای مجهز سفر کردن این است که مجبور نیستید در مقصد اقدام به خرید لوازم ضروری کنید و این یعنی یک قدم رو به جلو برای داشتن یک سفر ارزان نوروزی.

غذاهای آماده و کنسروی به درد زمان‌هایی می‌خورند که رستوران مناسبی را برای صرف وعده‌های اصلی پیدا نمی‎کنید و یا مجبورید زمان کمتری را برای نهار و یا شام در نظر بگیرید؛ یا حتی بخواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

مورد دیگر این که اگر قرار است با خودروی شخصی سفر کنید حتما خودروی خود را به تعمیرگاه برده و از سلامت موتور، لاستیک‌ها و ... مطمئن شده تا مبادا در حین سفر دچار مشکل شوید.

سرویس خودرو قبل از سفر شاید برای شما هزینه‌ه‍ایی بتراشد اما باعث می‌شود که با خیال راحت به سفر رفته و کوچکترین نگرانی به خود راه ندهید.

 اطلاعات دقیق از مقصد بدست آورید

برنامه‌ریزی دقیق و کسب اطلاعات از محلی که قصد سفر دارید به شما کمک می‌کند تا همه چیز به صورت دقیق و منظم پیش برود؛ شاید فقط مجبور شوید کمی برنامه خود را تغییر دهید که آن هم طبیعی است.

اگر بدون برنامه از پیش تعیین شده به شهر یا روستایی بروید که کوچکترین اطلاعاتی از آن ندارید از جمله مکان‌های دیدنی، رستوران‌ها، وسایل حمل و نقل و حتی محل اقامت، آن وقت است که کار شما کمی سخت می‌شود و از سفرتان نه تنها لذت چندانی نمی‌برید بلکه ممکن است که هزینه بیشتری را برای یک سفر ارزان نوروزی پرداخت کنید.

سفرهای گروهی ترتیب دهید

مسافرت با خانواده و یا با دوستان به صورت گروهی دو مزیت دارد، هم از کنار هم بودن لذت می‌برید و هم در بسیاری موارد هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ برای مثال هزینه اجاره یک ویلا و یا خرید مواد غذایی بین اعضا تقسیم می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید