بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی حدود ۱۰۰ هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند.

واریزی جدید برای دارندگان سهام عدالت + مبلغ سود سهام عدالت جدید چقدر است؟

به گزارش سلام نو، بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی حدود ۱۰۰ هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان شماره شبای معتبر خود را به این شرکت برای دریافت سود اعلام نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشت: بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی حدود ۱۰۰ هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند.

بر اساس آمار از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۴۵ نفر حساب بسته داشتند، ۳۲ هزار و ۵۸۷ نفر با مشکل عدم تطابق کد ملی و شماره حساب مواجه بودند. همچنین بر اساس آمار ۹ هزار و ۶۲۵ نفر دارای حساب راکد بودند و بیش از ۷ هزار نفر هم شماره حساب غیر فعال داشتند.

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، متاسفانه همچنان یک میلیون نفر سهامدار سهام عدالت شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام ثبت نکرده اند.

بر اساس این گزارش، افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس Sejam.ir، اطلاعات خود را بروز رسانی کنند تا شرکت سپرده گذاری مرکزی در اواخر اسفندماه امسال سود این افراد را به حسابشان واریز کند./باشگاه خبرنگاران جوان

خبر رسمی درباره واریز جدیدترین سود سهام عدالت

بعضی از شرکت‌ها بدقولی کرده و وجوه مرتبط با سهام عدالت را واریز نکردند که همین موضوع باعث تاخیر در واریز مرحله دوم سود شده است.

سود سهام عدالت سال 1402 دو مرحله ای بوده که مرحله نخست آن آذرماه واریز شد و مرحله دوم آن به زودی واریز می شود. سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود 17 درصد بیشتر از مرحله اول است. همچنین سود سهام عدالت متوفیان هم در راه است. سود سهام عدالت متوفیان در ماه اسفند به حساب وراث واریز خواهد شد.

یک مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سود سهام عدالت در سال‌های اخیر به صورت دو مرحله‌ای واریز شده و سود سهام سال ۱۴۰۲ نیز طبق همین رویه به حساب دارندگان سهام واریز می‌شود؛ به نحوی که مرحله نخست واریز سود سهام عدالت در آذرماه انجام شد و سود مرحله دوم در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ به حساب صاحبان سهام عدالت واریز خواهد شد.

سعید واشقانی فراهانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدمات سازمان بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تمام تلاش سازمان بورس بر این است تا سود سهام عدالت را به موقع پرداخت کند؛ اما بعضی از شرکت‌ها بدقولی کرده و وجوه مرتبط با سهام عدالت را واریز نکردند که همین موضوع باعث تاخیر در واریز مرحله دوم سود شده است.

وی افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده و اولتیماتومی که به شرکت‌های متخلف دادیم، این کارشکنی‌ها رفع خواهد شد و مرحله دوم سود سهام عدالت در روزهای پایانی سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد

مدیریت سهام عدالت به مردم واگذار شد

وزارت اقتصاد از آغاز فاز نخست برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خبر داد.

یک خبر سهام عدالتی / مدیریت سهام عدالت به مردم واگذار شد

در تیر ماه سال جاری، شورای عالی بورس اقدام به تصویب آیین نامه نحوه برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کرد و قرار شد تا مجامع این شرکت‌ها به زودی برگزار شود.

این آیین نامه بعد از یک وقفه ۳ ساله در برگزاری این مجامع به تصویب می‌رسید تا مدیریت مالکیت واقعی توسط مردم در این شرکت‌ها محقق شود و این شرکت‌ها بتوانند در استان تبدیل به پایگاهی برای توسعه باشند.

بر اساس اصلاحیه این آیین نامه مقرر شده بود تا مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به ‌صورت حضوری و الکترونیکی بر اساس مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص نحوه برگزاری مجامع الکترونیکی تشکیل شود.

طبق اعلام وزارت اقتصاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، یک بخش خصوصی متعلق به همه مردم هستند که می‌توانند پروژه‌های بزرگ را به شرکت‌ها تخصیص دهند و برنامه شورایعالی بورس این است که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی با مصوبه شورای عالی بورس باید نهایتا تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۳ تماما مجامع خود را برگزار کنند.

اولین مجمع استانی در خراسان شمالی برگزار شد

تاکنون استان خراسان شمالی مجمع خود را روز ۲۳ بهمن ماه برگزار کرده و قرار است که به زودی مجمع استان زنجان نیز برگزار شود.

گفتنی است کل ارزش سهام عدالت هزار هزار میلیارد تومان است که حدود ۶۰ درصد آن یعنی حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم در دست خود مردم است.

کل سود سهام عدالت سال جاری حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود که تا کنون حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان آن تقسیم شده و قرار است که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال تقسیم شود؛ بنابراین عدد سود سهام عدالت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

سود سهام عدالت به استان‌ها باز می‌گردد

آنگونه که مجید عشقی رئیس سازمان بورس توضیح می‌دهد: هدف این است که مجمع هر شرکت سرمایه‌گذاری استانی برگزار می‌شود، بعد از تائید هیأت مدیره انتخابی، کل سودهایش را به خودش پرداخت کنیم که در این صورت منابع خیلی خوبی وارد این شرکت‌ها خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بر مبنای ماده ۸۹ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، مجمع عمومی عادی باید سالی یک بار در موقعی که در اساسنامه پیش‌بینی شده است برای رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره و عملکرد سالیانه شرکت و رسیدگی به گزارش مدیران و بازرس یا بازرسان و سایر امور مربوط به حساب‌های سال مالی تشکیل شود.

همچنین بر مبنای ماده ۲۰ اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری استانی، این مجمع باید حداقل هر سال یک بار، حداکثر ظرف مدت ۴ ماه از تاریخ پایان سال مالی برای رسیدگی به موارد تعیین شده، تشکیل شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید