یکی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: مسئولیت جان اسرای صهیونیست بر عهده «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و شورای جنگ رژیم صهیونیستی است.

مسئولیت جان اسرای اسرائیل با نتانیاهو  است

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری سما، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و شورای جنگ این رژیم مسئولیت جان اسرای موجود نزد مقاومت را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد که تهدیدهای فرماندهان ارتش صهیونیستی تاثیری بر فرماندهان مقاومت و جنبش حماس نخواهد گذاشت.

بدران افزود: در جریان مذاکره با دشمن صهیونیستی، مصلحت مردم فلسطین و خواسته ‌های آن را در نظر خواهیم گرفت و اولویت ما، توقف کشتار و تجاوزها علیه ملت فلسطین است.

این عضو حماس ادامه داد: شخص نتانیاهو در مقابل پیشرفت در روند مذاکرات ایستاده است. ما آماده هستیم که هر طرف بین‌المللی بیمارستان‌های غزه را مورد تحقیق و بازرسی قرار دهد.

در همین حال، روزنامه «هاآرتص» جمعه شب گزارش داد که توافق حماس و اسراییل در زمینه تبادل اسیران تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات برای تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود، به این روزنامه گفته‌اند: تبادل اسرا و توقف درگیری شامل ۶ هفته خواهد بود.

هاآرتص به نقل از یکی از منابع خود اعلام کرد: بهترین زمان برای اجرای این توافق، ماه [مبارک] رمضان خواهد بود.

این منابع به هاآرتص گفته‌اند که اسرائیل ترجیح می‌دهد که وقت خود را برای رسیدن به توافق صرف کند تا بتواند عملیات نظامی در خان یونس را تکمیل و یا شاید آن را تا رفح نیز گسترش دهد.

این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی خود اعلام کرد که هنوز دو طرف بسیاری از مسائل اصلی مذاکرات و در درجه اول مدت زمان توقف درگیری، فاصله دارند.

نخستین آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به مدت یک هفته از ۲۴ نوامبر تا اول دسامبر ۲۰۲۳ (۴ تا ۱۱ آذرماه) و با میانجی‌گری قطر، مصر و آمریکا برقرار شد.

به موجب این آتش‌بس، درگیری متوقف، اسرا میان دو طرف رد و بدل و کمک‌های بشردوستانه نیز وارد غزه شد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که همچنان ۱۳۴ اسیر این رژیم در غزه هستند، همزمان نیز منابع فلسطینی اعلام کردند که حدود ۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی نیز همچنان در زندان‌های رژیم اسراییل محصور هستند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید