کیم اوایل سال جاری به پارلمان کشورش اعلام کرد که دیگر این خط مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد؛ وی تاکید کرد پیونگ یانگ از هدف دیرینه خود برای آشتی با سئول چشم‌پوشی می‌کند.

فوری؛ صدور دستور جنگی توسط رهبر کره شمالی

به گزارش سلام نو، رهبر کره‌شمالی با حضور در آزمایش موشکی جدید این کشور، فرمان افزایش آمادگی ارتش در آب‌های مورد مناقشه با کره‌جنوبی را صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با حضور در آزمایش موشک‌های کروز زمین به دریا به ارتش این کشور دستور داد تا آمادگی خود را در شمال جزیره مرزی یونپیونگ در نزدیکی آب‌های مورد مناقشه با کره جنوبی افزایش دهند.

انتشار خبر این آزمایش موشکی در خبرگزاری دولتی کره شمالی یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ چندین موشک کروز به آب‌های بندر ونسان در شرق این کشور شلیک کرده است. این آزمایش ششمین پرتاب موشکی پیونگ یانگ در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) است.

رهبر کره شمالی همزمان با نظارت بر این آزمایش موشکی، کره جنوبی را به نقض مکرر حاکمیت کشورش با اصرار بر حدود مرزی شمالی (NLL) متهم کرد و انجام گشت‌های دریایی و توقف کشتی‌های کشورهای ثالث را توسط سئول مورد انتقاد قرار داد.

محدوده آبی نزدیک این خط مرزی که از سوی فرماندهی سازمان ملل متحد به رهبری آمریکا در پایان جنگ دو کره در سال ۱۹۵۳ اعلام شد، همواره مورد مناقشه این دو کشور همسایه بوده است.

کیم اوایل سال جاری به پارلمان کشورش اعلام کرد که دیگر این خط مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد؛ وی تاکید کرد پیونگ یانگ از هدف دیرینه خود برای آشتی با سئول چشم‌پوشی می‌کند.

رهبر کره شمالی همچنین اضافه کرد که چنانچه کره جنوبی «حتی ۰.۰۰۱ میلی متر از حاکمیت پیونگ یانگ در زمین، هوا و یا دریا را نقض کند، نوعی تحرک جنگی تلقی خواهد شد».

خبرگزاری دولتی کره شمالی در بخشی دیگر آورده است که رهبر این کشور همچنین از یک کارخانه مهمات مهم بازدید داشته و بر نقش این کارخانه در تقویت نیروهای مسلح کره شمالی تاکید کرده است.

بازدید کیم از کارخانه مهمات در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا و متحدانش، پیونگ یانگ را به تجارت سلاح با روسیه در بحبوحه جنگ با اوکراین متهم کرده‌اند.

کاخ سفید ماه گذشته مدعی شد که روسیه به تازگی از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد (SRBM) کره شمالی برای انجام حملات علیه اوکراین استفاده کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید