معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی، ولی فقیه در سپاه از شناسایی ۱۶۰۰ شاعر در این نهاد خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۴۰۰ شاعر در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی فعال هستند.

معاون فرهنگی سپاه:  شناسایی ۱۶۰۰ شاعر همچون حافظ و سعدی و مولانا در سپاه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ دوم حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی، ولی فقیه در سپاه روز چهارشنبه - ۲۵ بهمن ماه - در دوازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه که در ستاد کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز مراسم پایانی این کنگره است که در آن به برگزیدگان این کنگره جوایزی اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنگره‌های مختلف محورهایی در اختیار شاعران و خانواده پاسداران قرار می‌گیرد و آن‌ها اشعار خود را ارسال می‌کنند و در کمیته داوری مورد ارزیابی قرار گرفته و برترین آن به مراسم پایانی دعوت می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف این کنگره شناسایی، جذب، توانمندسازی و به‌کارگیری ظرفیت فرهنگیاران شاعر سپاه است، گفت: ۳۷۹ شاعر در این کنگره شرکت کردند و ۷۹۵ قطعه شعر سرودند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی، ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: این کنگره در سه بخش اصلی انقلاب اسلامی، طنز و ویژه به عنوان سپاه به عنوان بزرگترین سازمان تروریستی دنیا برگزار شد که هر کدام از آن‌ها زیرمجموعه‌هایی داشت و شاعران در یک یا دو بخش شعری را سروده اند که به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایزی اهدا می‌کنیم.

سردار محبی با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون یازده کنگره با هدف شناسایی و سازماندهی شاعران سپاه برگزار کرده ایم، گفت: در اولین سرشماری که سال ۹۴ صورت گرفت ۱۶۰۰ شاعر در سپاه شناسایی شدند و از این تعداد امروز حدود ۴۰۰ شاعر فعال داریم که در همه اقتضائات اجتماعی و تحولات سیاسی نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: حافظ و سعدی و مولانا و امثال آن‌ها از شعرای بزرگ جامعه ادبی کشور هستند که شاید برجستگی آن‌ها در حد قله محسوب می‌شود و به راحتی نشود در حد آن شاعران شعر سرود، اما شاعران معاصر هم خیلی با آن‌ها فاصله ندارند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی، ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: البته ما در حال حاضر هم اشعار شعر نو و هم اشعاری با سبک شاعران بزرگ داریم که ممکن است به لحاظ ادبی و سبک خاصی که آن شاعران داشته اند در حد آن‌ها نباشند، اما در آن سبک کار کرده اند.

سردار محبی یادآور شد: اکنون رویکرد به شعر نو بیشتر است به دلیل اینکه نوع گفتمان ادبی کشور و شاید بتوان گفت جهان تغییر کرده و تفاوت شده است. همچنین فهم شعر نو آسان‌تر است. اگر در هنرهای دیگر مانند موسیقی و تجسمی هم مشاهده کنید تغییرات عمده‌ای دیده می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید