رضا فیضی نژاد رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی ، از موافقت نمایندگان مجلس با افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان خبر داد .

حقوق بازنشستگان پس از افزایش چقدر می شود؟ + همسان سازی حقوق بازنشسته ها به کجا رسید؟

به گزارش سلام نو، جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر صندوق‌های بازنشستگی اعلام شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت بخشی از معوقات رتبه‌بندی معلمان به حقوق بازنشستگان در آذر ماه خبر داد و گفت: حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند. یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان ، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگان استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که باید ظرف سه سال اجرایی شود که از سال آینده اجرایی می‌شود.

سید صولت مرتضوی روز شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران افزود: حقوق و دستمزد برای کارکنانی که از محل منابع عمومی حقوق و دستمزدشان دریافت می‌کنند در مجلس شورای اسلامی مشخص کرده که یک ۲۰ درصد و یک پلکانی هم را برای یک رقمی در ردیف اول و دوم احکام پیش‌بینی کرده است.

به گفته وی، در بخش بازنشستگان نیز علاوه بر افزایش ۲۰ درصدی که مشمول می‌شود، مقرر شد که ظرف سه سال به حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان برسند و ما با مجلس در تلاش هستیم که منابع تامین شود تا ۴۰ درصد آن ۹۰ درصد که بناست که محقق شود در سال آینده(۱۴۰۳) تامین و پرداخت شود

وی افزود: در حوزه حداقل حقوق و دستمزد کارگران از طرف شرکای اجتماعی دیدگاه‌های مختلفی وجود دارند که برخی نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان کارگری به مزد منطقه‌ای، مزد بخشی و یا پرداخت دستمزد بر اساس صنایع تفاوت‌های وجود داشته باشد برخی نیز معتقد است به صورت کلی تعیین شود، که هر سه گزینه در کارگروه‌های بررسی می‌شود تا در وقت مناسب با مشارکت شرکای اجتماعی به وحدت‌نظر برسیم و سال آینده حداقل حقوق و دستمزد پرداخت شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه همزمان با دهه فجر ۶۶۰ طرح عمرانی در چهارمحال و بختیاری با اعتباری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال(سه هزار میلیارد تومان) به بهره‌برداری رسید، گفت: عملیات اجرایی تعدادی طرح‌های عمرانی دیگر نیز در استان آغاز شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به محقق شدن وعده دولت برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: امروز در هر نقطه از استان که مراجعه و سفر داریم به لحاظ اینکه مصوبات سفر اول رییس‌جمهور را فهرست‌بندی کردیم طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است و توسعه در آن مناطق قابل مشاهده است.

وی از پیگیری مسوولان استان، نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان برای رفع مشکلات و محرومیت‌ها اشاره کرد و گفت: همراهی و استقبال گرم مردم در سفر دوم سفر قابل تقدیر است.

به گفته وی، در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در سطح استان و کشور انجام شده و به مولفه‌های حداکثری در حوزه زیرساختی در استان رسیدیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه دهک‌های یارانه‌ای افزود: پرداخت یارانه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و امسال طرح فجرانه از دهه فجر امسال شروع و به مدت سه ماه تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که حکم بازنشستگی بیش از یکهزار نفر از بازنشستگان سازمان آموزش و پرورش استثنایی مشمول، صادر شده و در پایان بهمن‌ماه «حقوق» بازنشستگی، «معوقات» و «عیدی» پایان سال به صورت یکجا به حساب این افراد واریز می‌شود.

رضا فیضی نژاد اظهار کرد: به موجب تبصره پنج ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوب ۲۱ آذرماه سال ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی، پنج سال خدمت دولتی رضایت‌بخش در سازمان از هر نظر از جمله بازنشستگی، ۶ سال محسوب می‌شود و سازمان مذکور مکلف است پس از صدور حکم احتساب یک سال سنوات ارفاقی مزبور، کسور بازنشستگی مقرر را براساس حقوق و فوق‌العاده‌های همان حکم محاسبه و به صندوق بازنشستگی کشوری واریز کند.

وی تاکید کرد: به دلیل عدم واریز وجوه مزبور توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی امکان صدور حکم بازنشستگی برای کارکنان مشمول از سوی این صندوق میسر نبوده است.

فیضی نژاد با بیان اینکه «با پیگیری‌های متعدد صندوق بازنشستگی کشوری و واریز کسور مربوطه از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حکم بازنشستگی بیش از یکهزار نفر از بازنشستگان مشمول صادر شده است»، گفت: در پایان بهمن‌ماه جاری، حقوق بازنشستگی، معوقات و عیدی پایان سال این افراد به صورت یک‌جا به حساب‌شان واریز می‌شود.

طبق گفته علی دهقان کیا ، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی ، برای بازنشستگان حقوق کمتر از ۹ میلیون تومان در سال آینده پرداخت نخواهد شد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران نگرانی اول جامعه کارگری و بازنشستگی را تعیین میران حقوق ها برای سال ۱۴۰۳ دانست.

علی دهقان کیا با اشاره به تورم بسیار بالای کشور افزود: نمایندگان مجلس افزایش مزد ۲۰ درصدی را پذیرفته و تصویب کرده ند و این مصوبه برای کشوری ها و لشکری ها اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مصوب کرده اند که برای شاغلان کشوری و لشکری حقوق کمتر از ۱۰ میلیون تومان و برای بازنشستگان کمتر از ۹ میلیون تومان در سال آینده پرداخت نشود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران تاکید کرد: انتظار ما از شورای عالی کار این است که برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همین مقادیر تصویب شود در غیر این صورت اسم این کار تبعیض خواهد بود.

این فعال بازنشستگان تامین اجتماعی به مسولان وزارت کار هشدار داد که در صورت تبعیض بین جامعه کارگری و بازنشستگان کشوری و لشکری مسولیت این اقدام با آنهاست.

دهقان کیا با بیان این که فنر تورم رها شده است، خاطر نشان کرد: در آستانه انتخابات مجلس قرا رداریم و رهبر معظم انقلاب هم بر حضور پر شور مردم تاکید دارند بنابراین مسئولان باید ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی را در تعیین حقوق ها برای کارگران و بازنشستگان به صورت دقیق اجرا کنند و به قانون تمکین کنند.

وی گفت: دستمزد کنونی یک سوم سبد معبشت خانوار است بنابراین ما چیزی جز اجرای قانون و حق خود نمی خواهیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید